Tesztnapló 2009/09 - Tartósteszt ruháink

Ezúttal a tartós teszt sisakjainkat vesszük górcső alá, lássuk hogyan bírják a mindennapi használatot.





LS2 Cartoon 2 sisak

Közel négy hónapja már, hogy az LS2 sisakot tartós tesztre fogtuk, és ezalatt az idő alatt meglehetősen sok kilométert tett meg. A sisak szinte egyáltalán nem mutatja az elhasználódás jeleit. A plexi és a szellőzők ugyanolyan precízen működnek, mint új korában, a sisak bélése pedig hasonlóan jó állapotban van.



A plexi levétele és visszahelyezése nagyon gyorsan megoldható, ezzel a plexi alapos tisztása meglehetősen egyszerű, kopásnyom ezen alkotóelem sem látható Egyetlen részén mutatkozik csak kopás, a rögzítő heveder takaró pántja kezdett el bolyhosodni, annak ellenére, hogy mindig maszkkal együtt viseltük.



A tisztításra visszatérve szintén zavaró kicsit, hogy a felső szellőzőbe ragadt bogarakat szinte egyáltalán ne lehet kitakarítani onnan, ami így az esztétikai élményét rombolja az amúgy igen tetszetős sisaknak.

Vemar Jiano bukósisak

A Vemar Jiano névre hallgató, felhajtható állú sisakját egy évnél régebben hordjuk. Ez alatt az idő alatt több tízezer kilométert tett meg, többször lezuhant a motorról, visszapillantó tükörről, polcról. A viszontagságos múlt nem hagyott számottevő nyomot küllemén. A Motorline egy ízben kicserélte a műbőr bevonatú fülpárnát, amely egy idő után elkezdett megrepedezni. Az új darab már puha szövet bevonatú, amely még állandó borostával hordva is csak egészen kis mértékben bolyhosodott ki.



A beépített napellenző szinte tökéletesen karcmentes maradt, a plexin is csak a leesések hagytak karcnyomot, anyagában nem homályosodott el. A felhajtható állrész forgáspontjában található csavarokat meghúzva megszűnt az a zavaró jelenség, hogy a felhajtott állrész magától lecsapódik az ember szeme elé. A középkategóriás sisak szellőzése jó, hideg időben azonban párásodásra erősen hajlamos. Konstrukciójából következően meglehetősen zajos. Érdekessége, hogy lehajtott plexivel erősebbek a menetzajok, mint felhajtott állapotában. A gyártó és a forgalmazó annak idején hangsúlyozta, hogy a Jiano nem zárt, hanem állrésszel ellátott jet sisak, tulajdonságait tehát e tény figyelembe vételével kell értékelni. Jelenlegi állapotát alapul véve egy plexicserével még egyszer ennyi ideig hordható marad.

AGV K4 bukósisak

Fél év tartós használat után megérett a gekkós fényezésű K4-es sisakunk a nagytakarításra. Hiába a gondos tartás, a menetszél hordozta por, korom, rovarok a sisak nyakánál, vagy a felhajtott plexi mellett utat találnak a belső párnákhoz is, ahol barnás-szürkés nyomok kiáltanak tisztítószer után.



Elsőként a plexit vettem gondozásba. A nappal használt sötét szemvédő nagyon könnyen kipattintható, majd a legideálisabb tisztítószerrel, tiszta vízzel, és szivaccsal letakarítottam. Szerencsére a K4-es belső arcpárnái és a fejtetőnél található bélés is könnyen kivehető. A textil részeket az AGV bukósisak tisztító habjával kezeltem le.




Ez lényegében úgy működik, mint egy hagyományos kárpittisztító. A bélést befújjuk a hófehér habbal, szükség esetén a makacsabb foltokat puha ruhával meg kell kicsit dörzsölgetni, majd hagyni, hogy beszívja az anyag, illetve megszáradjon. Az összeszerelés sem vett igénybe többet 5 percnél, az eredmény pedig egy teljesen megújult, és nem utolsó sorban illatos belsővel rendelkező sisak.