Moto Guzzi Audace

Ha a Harley már unalmas





2014 őszén Milánóban a customrajongók többet ácsorogtak a Moto Guzzi standján, mint a Harley‒Davidsonén. Azt sem tudták, mit nézzenek. A California 1400 Customot? A California 1400 Touringot, az Eldorado Audacet, vagy a Moto Guzzi főoltárán álló MGX21-et?

 

Ebből kettő – az Eldorado és a rejtélyes nevű Audace – újdonság volt, mindkettő alapjául a 2013-as, új erőforrással, új koncepciókkal készült 1400-as California szolgált, az MGX21 pedig egy döbbenetes, giga túracruiser, egy tanulmánymotor, amelyből vagy lesz szériagyártás, vagy nem.

 

 

Amikor később beszélgettünk a Moto Guzzi kínálatáról, az Audace-t óvatosan elkerültük, aztán meg csak úgy elhadarva mondtuk ki a nevét, hogy ne lehessen érteni, mert nemigen tudtuk, hogyan kell kiejteni. Volt, aki Audásznak képzelte, volt, aki franciásan Ödásznak, és többen Audácsénak. Mint kiderült, ez utóbbi irányzat képviselőinek lett igazuk. Ami a jelentését illeti, legegyértelműbben a bátor szóval fordíthatnánk, de jelent arcátlant és szokatlanul újszerűt is.

 

Egy, a benzinkútnál: ‒ Szia, ne haragudj már, egy ideje jövök mögötted, milyen motor ez? Ilyen hátsó lámpát még nem láttam, nagyon egyedi. És de furán áll a blokkja! Milyen márka? Hogy Moto Guzzi? Olasz? És ott keresztben szerelik be a V blokkot a motorba? Hogy ettől jobb a hűtése?

 

A gyár kommunikációja szerint az Audace egy városi vagány, sötét lélekkel, de magányos utakon is bármikor kész felszántani az aszfaltot. Szóval, a machoizmóra hajt...

 

 

A teljes tesztet a Motorrevü 2015/09-es számában olvashatja!

 

Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat