Tartós teszt ruháink 2009/08

Ezúttal nyári holmijainkról számolunk be, úgymint a Five Starts kesztyűről, és a Diadora Breeze csizmáról, és egy olvasói beszámolóval bővítjük Roleff Bern kabátról eddig szerzett tapasztalatainkat.





Diadora Breeze csizma
Egy hosszú, forró nyár reményében szereztük be az Euro Motor Grouptól a Diadora lyukacsos szerkezetű Breeze csizmáját. Amint arról beszámoltunk, már az első méterek után hűvös áramlat indult meg a csizma belsejében és ez szenzációs érzés, amikor mások büdösre izzadt lábakkal küzdenek az egész napos csizmaviselet során. A Breeze belsejében – katalógusa szerint - egy úgynevezett APS rendszer (Air pump system) található, amely járás közben áramlásban tartja a levegőt a láb körül.

Diadora Breeze csizma

Pumpát nem találtunk, viszont tényleg nem izzad benne az ember lába. Tehát pumpa van, vagy nincs, a csizma jó. Volt egy kis aggodalmunk vele. Milyen lehet esőben? Vajon elázik? Nagy meglepetésre kisebb esőt egész jól elvisel, nem lesz azonnal vizes benne az ember – bár ez motortól is függ – nagyobb esőben pedig vizes lesz, de a hálós szerkezet miatt hamar meg is szárad. A Fokt Motor Seal Skinz nevezetű vízálló zoknijával kombinálva tökéletes a nyári túrázásokhoz. A vízálló zoknit, amelyet annak idején egy rózsaszín lavórban állva mutattunk be, csak esőben kell felvenni. (MR 2008/XXX)

Nyúzópróbán a Rolef Bern kabát
Míg tartósteszten lévő Rolef kabátunk köszöni, jól van, és rendületlenül szolgál, egyik kedves olvasónk saját, hasonló dzsekiének drasztikus próbatételének történetét küldte el nekünk:

Roleff Bern kabát

„Éjszaka, valamivel éjfél után motoroztam Yamaha FZR1000-esemmel az országúton – kb. 80 km/h sebességgel, amit a helyszínelő rendőr és a mögöttem haladó csapattársak később meg is erősítettek. Az út mellett bal oldalt gabonatábla, jobbról kukoricamező, az úton vadveszélyre figyelmeztető tábla nincs. Az őzike ballról jött, természetesen azonnal vészfék, a vezetéstechnikai tréningen tanultak szerint. Pont szemben volt velem az őz, mikor felém nézett, és rögtön meg is torpant.

Roleff Bern kabát  Roleff Bern kabát

Ha nem így tesz, akkor most csak arról tudnék írni, hogy ijesztett meg... Még próbáltam balra kikerülni, így bal oldalra dőlve fogtam talajt. A lábam beszorult a motor alá, és kb. 30 métert csúsztam. Szerencsére nekem semmi bajom nem lett, eltekintve attól, hogy a bal vádlimat fájlalom, bár látható sérülés azon sincs. A kabát - a nadrághoz viszonyítva - meglepően jól viselte az esést, kisebb szakadásokkal megúszta.”

Five STARS kesztyű
A kesztyűválasztás nekem majdnem akkora nyűg, mint a csizma. A különbség talán annyi, hogy abba könnyebben beletörődöm, ha a tenyeremet töri a túl nagy kesztyű felgyűrődő bőre, mintha a lábbeli kényelmetlen. Pedig a nők száma egyre gyarapodik nemcsak az utasok, de a motorvezetők között is (megjegyzem, előbbieknek is szükségük van motoros kesztyűre).

Five Stars női kesztyű

Rendszerint egy XS-es méretű férfikesztyűnél kötöttem ki, ami ujjhosszban ugyan jó volt, vagy majdnem rövid, de a tenyere még mindig nagy – azt hiszem, rajtam kívül sok nő esett már bele ebbe a csapdába. Szerencsére az utóbbi időben egyre több kesztyűgyártó fordul a hölgy motorosok felé, köztük a francia Five cég, akiknek egyik kifejezetten női kézformára szabott termékét, a Stars-t kaptuk meg tartóstesztre. Csak úgy süt róla, hogy női, erről a gyönyörűséges hímzett dizájn gondoskodik. A méretválasztásnál ért az első meglepetés, életem első M-es darabjaként debütált a fekete bőr nyári kesztyű. A tenyér részen, az ujjak tetején és a kézfejen habszivacs protektorok védenek, míg a kézfej hátsó részén található rugalmas Cordura anyag a légáteresztés szolgálatában áll.

Five Stars kesztyű szellőzők

A kézfejen található műanyag protektorok egyben szellőzőként is szolgálnak. Az első menetpróba a várakozásoknak megfelelően zajlott. Kényelmes fogást adott a Guzzi kormányán, és a 30 fokos hőségben sem izzadt bele a kezem. Azt a néhány napos használat után is látom, hogy betörési időre nem lesz szükség.