Tartósteszt motorok - 2005/12

Lássuk, hogyan teljesítenek tesztmotorjaink a téli időszakban.





A Honda Zoomer egy kis időre mellőzve lett a nagyobb vasak felgyorsított tesztje miatt, de eddig hibátlanul teljesít és sokoldalúságával hívja fel magára a figyelmet. Moldvai Tibor kipróbálta mindenféle eszköz szállítására, és azoknak az elhelyezése, rögzítése nem okozott gondot. 2400 km-t araszolt le vele.



Hyosung Aquila 250 az őszi kirándulások kellemes, szoftos útitársa. A hideg időben nem húz mindig egyenletesen a motor, szervizre vár a hiba kikutatása. A jelenség úgy keletkezik, hogy az elindulást követően közepes fordulatszámról nem akar a motor tovább gyorsulni 5-8 másodpercig, aztán meglódul. Ha ezt kanyarodás közben csinálja, igen kellemetlen helyzeteket teremt. Másik kellemetlenkedő alkatrésze az indexkapcsoló, akárcsak nagyobb testvérénél, a 650 GT-nél. Akadozik, nem mindig vált vissza. A lánc rendszeres karbantartás ellenére annyira megnyúlt, hogy már nem lehet a kereket hátrább állítani, így cserére szorult. A  kilométer óra 15 500 közelit mutat, a gumiköpenyek még használható profilmélységgel rendelkeznek.



A Beta Alp is szorgalmasan falja a tesztávot, már túl vagyunk vele a 19 000 km-en. Azért amikor csak tehetjük, inkább a murvás, vagy a földutakra kanyarodunk vele. A motorral semmi gond, csak a hátsó lámpában a helyzetjelző izzószál már másodszor is kiégett. A szoros kormánycsapágyon lazítani kellet, most már nem szögletesen, hanem simán lehet irányítani az első kereket. Hidegindítása a mínuszos reggeleken is problémamentes. Műszertáblájáról este semmi nem olvasható le, nem kap megvilágítást, így nincs info a sebességről, ami rendőri eljárást hozhat maga után...



A lengyel kollégák sem voltak tétlenek, befejezték a Yamaha R46 és Yamaha TDM 900 teszttávját. Utóbbi a lapzárta utáni héten Varsóban kerül szétszedésre, az R46 a Yamaha Hungáriánál. Hiba egyiknél sem fordult elő.



Miközben ez a szám elkészült, a BMW R 1200 GS és a KTM 640 Adventure átszelték a líbiai sivatagot. Már úton vannak haza felé, a KTM órája utolsó hír szerint 23 700, a BMW-jé 40 850-et mutatott.