Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Senki nem várja el egy tanktáskától, hogy annyi mindent elnyeljen, mint egy megtermett topcase, de azért nem árt, ha elfér benne a bányató-látogatáshoz szükséges strandholmi. Hat modellt vettük górcső alá olvasóink kedvéért.


Sokszor a kisebb, sportosabb motorokkal is kellemes kiruccanásokat és túrákat lehet tenni. Nem kell mindjárt a Pireneusokat vagy a Baltikumot meghódítani, elérhető közelségben is bőven akad vonzó úti cél. Példának okáért a bányató. Elég felpattanni a motor hátára, és már mehet is a menet! Kérdés persze, van-e hova tenni a közelgő fürdőzés elmaradhatatlan kellékeit, köztük a törülközőket és az üdítősüvegeket. Jut-e hely esőruhának és kesztyűnek arra az esetre, ha menet közben megnyílnának az ég csatornái. Mert hát, vagy anyagi, vagy esztétikai okokból nem minden motoron vannak kofferek és topcase.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

 

Sokan azért idegenkednek ez utóbbiaktól, mert messze kilógnak a motor tömegközéppontjából, és ezáltal hátrányosan hatnak a menettulajdonságokra. Arról nem beszélve, hogy egy kisebb kiránduláshoz kevesebb tárolóhely is elég. A hátizsák nem rossz ötlet, de csak akkor működik, ha hajlandó felvenni a hátsó utas. Ha netán mégsem, akkor nagyon jó szolgálatot tud tenni egy praktikus tanktáska.

 

Jelen cikkünkben hat különböző gyártmányt próbáltunk ki az alsó-középkategóriát reprezentáló Yamaha-bestseller, az MT-07 segítségével. Azért, hogy biztosan jók legyenek, előre elküldtük a gyártóknak a szempontokat, amelyek szerint vizsgálni fogjuk őket, még azt is megírtuk, mi mindent fogunk beléjük pakolni.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Givi XS 307

Hepco & Becker Street Tourer M

Térfogat: 14/18l, méret: 35x27x18/21 cm, tömeg: 1410 g, ár: 36 790 Ft Térfogat: 8/13l, méret: 33x24x18/24 cm, tömeg: 1220 g, ár: 44 900 Ft

Előnyök

Egyedül a pulóver nem fért el benne, minden másnak jutott hely a szimulált bepakoláskor. Nagyon egyszerűen használható a Tanklock rendszer jóvoltából, könnyen rögzíthető és oldható. Külön hevederrel köthető ki a kormánynyakhoz, víztaszító védőzsák van benne, és térképtartó zseb a fedelében. Bővíthető a térfogata, vízszigeteltek a cipzárai, van hordozópántja és kábelnyílása

Előnyök

Nagyon szerencsés arányban áll a külső méret és a térfogat. A pulóver kivételével mindent elnyelt a tesztholmik közül. Egyszerűen lecsatolható a tartóról, van térképtartó zsebe. Masszívan ül az adapteren, még kibővített állapotban is alig befolyásolja a menetdinamikát. Beépített esőponyvája 150 km/h fölött sem kezd lobogni. Vannak belső zsebei toll, mobiltelefon és apró tárgyak számára. Jó fogású, gumírozott cipzárhúzókákkal és kábelnyílással rendelkezik

Hátrányok

Némi holtjátéka van a rögzítésnek, ezért kicsit lötyög a táska. Nem előnyös az esőponyva szabása, 130 fölött csapkod az eleje a menetszéltől. Nagyon közel van a táska a hashoz, emiatt megnehezíti a sportos testtartás felvételét

Hátrányok

Meglehetősen éles a Lock-it-rendszerhez adott fém tartólemez, rendhagyó rögzítési mód mágnessínek segítségével, nincsenek külső zsebek

Összegzés:

Kedvező árú, optimális megoldás városi motorosoknak a könnyen használható Tanklock rendszer és a jó kidolgozási minőségű, gazdag felszereltségű XS 307 tanktáska együttese.

Összegzés:

Masszívan ül a helyén, és könnyen használható a Lock-it-villámzáras Hepco & Becker Tourer M tanktáska. Úgy nyújtja a lehető legnagyobb térfogatot, hogy közben alig rontja a vezetési élményt. Kidolgozási minősége kifogástalan.

 

Azzal tisztában voltunk, hogy sok mai motorkerékpáron nem használhatók a mágneses rögzítések. A műanyag idomokkal és meglehetősen mozgalmas vonalvezetésű tankkal rendelkező Yamaha sem kivétel ez alól. Kézenfekvőnek tűntek hát a villámzáras megoldások, amelyeket egyes esetekben egyéb kiegészítőkkel is meg kellett toldani a stabil rögzíthetőség érdekében. Az SW-Motech Quick-Lock nevű rendszerének (kompatibilis a Bags Connection, a Q-Bag és a Vanucci táskáival) lelke egy speciális formájú tartólap (39,95 eurótól vásárolható meg a megfelelő adapterkészlet), amely előzékenyen hátrébb pozicionálja a táskát, megakadályozandó, hogy az kitakarja a műszereket.

 

 

A Hepco & Becker azt javasolja Lock-it-rendszerénél (a Held is ezt használja), hogy emeljék feljebb a műszereket, az ennek kivitelezését biztosító komplett átalakító készlet 54,90 euróba kerül. A Givi által kínált Tanklock-rögzítés (12,70 euró) az egyetlen, amely a tanksapkafoglalathoz kapcsolódik négy csavar segítségével.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Oxford 1st Time

Sw-Motech Enduro
Térfogat: 18l, méret: 30x30x15 cm, tömeg: 1100 g, ár: 18 490 Ft Térfogat: 13/22l, méret: 36x33x23/31 cm, tömeg: 1160 g, ár: 43 690 Ft

Előnyök:

OxSok mindent lehet bele pakolni, a pulóver kivételével mindent elnyelt a tesztre összekészített dolgok közül. Biztosan ráfeszül az esőponyva, még 150 km/h fölött sem kezd csapkodni. Azáltal, hogy nem takarja el a műszereket, alacsony motorosoknak is jó választás. Különböző színű betétekkel van dekorálvaord 1st Time

Előnyök:

Nagy ráfordítás nélkül rögzíthető a tartólemeze, könnyen használható körkörös cipzár rögzíti a helyén, anélkül is meg lehet tankolni a motort, hogy le kellene venni a helyéről. Tágas térképtartó zsebbel rendelkezik, 150 km/h fölött is stabilan ül a helyén, van rajta kábelnyílás, praktikus a belső elrendezése, ellátták két oldalsó és egy nagyon hasznos külső zsebbel. Gumitömítésű cipzárak, hordozópánt

Hátrányok:

Nagyon körülményes és szöszmötölős a használata tankoláskor. Kicsik és csúszósak a rögzítőcipzár húzókái, akadozik a cipzár, szinte szabályos négyzet alakú, ráadásul kicsi és erőteljesen ívelt a térképtartó rekesz. Eléggé széles táska, ezért adott esetben hozzáér az elfordított kormány végén lévő kapcsolókhoz

Hátrányok:

Ha ki van bővítve a térfogata, akkor erőteljesen korlátozza a kilátást és a menetdinamikát, nagyon macerás átbújtatni a hevedert a kormánynyakon, nem passzolt rá az esőponyva

Összegzés:

Mindenképpen megér egy próbát azoknak, akik kínosan ügyelnek a költségeikre. Ha illik az adott motorkerékpárra (a Yamaha MT-07-re csak korlátozott mértékben), akkor néhány megbocsátható hiányosságával együtt is örömünk telik majd a használatában.

Összegzés:

Sokoldalúan használható, nagyon masszívan, biztonságosan rögzíthető, sok minden elfér benne – még az azonos márkájú, de klikkes rendszerű tanktáskát is lefőzte a Bags-Connection Enduro. Abszolút megéri az árát.

 

Az ilyen, ún. „klikkes” megoldásokhoz nemcsak az adaptert kell elhelyezni a motoron, egyéb előkészítő munkálatok is szükségesek. Például ki kell fúrni a táskát, hogy rá lehessen szerelni a tartólemezt. Nem kell hozzá mérnöki végzettség, ám könnyen elérheti az egy órát is az időszükséglet, és bizony el lehet rontani, ha nem figyel oda az ember. Aki nem bízik a kézügyességében vagy a türelmében, az inkább kérjen fel szakembert a munkára.

 

galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz galéria Tanktáskák középkategóriás motorokhoz

Touratech EXP Universal

Vanucci Quick-Lock Evo

Térfogat: 10/15l, méret: 36x26x21/31 cm, tömeg: 1060 g, ár: 48 140 Ft Térfogat: max 9l, méret: 30x21x14/20 cm, tömeg: 860 g, ár: 35 000 Ft

Előnyök:

Pár perc alatt fel lehet szerelni a tankra (nem kell hozzá adapter). Különösen jól tapad az alja, kiválóan rögzíthető a szíjaival, még 180 km/h fölött és rázós útszakaszon is tökéletesen stabilan ül a helyén. Azáltal, hogy több mint egyharmadával bővíthető a térfogata, széleskörűen használható. Minden elfért benne a próbaholmik közül, vízhatlan felületkezelést és nagyméretű térképtartó rekeszt kapott, továbbá csekély a tömege

Előnyök:

Papírok tárolására szolgáló hálós zseb a vízlepergető kivitelű fedél belsején, nagyon könnyű használat, gond nélküli fel- és lecsatolás a Quick-Lock rendszer segítségével. Nincs ugyan hozzávarrva az esőponyva, de nagyon masszívan rögzíthető a táskán az e célra szolgáló dupla húzóka segítségével. Nem lobog a szélben, még 180 km/h fölött sem. Masszív a táska kidolgozása, nagyon könnyű, és van rajta kábelnyílás

Hátrányok:

Túl egyszerű a belső elrendezése, nincsenek különálló rekeszei, se külső zsebei. Nyom a hordozófül, esőponyva és hordozópánt csak felár ellenében vásárolható hozzá

Hátrányok:

Gyér felszereltségű: nincsenek se oldalzsebei, se térképtartó rekesze. Kevés dolog fér csak bele, és minimális mértékben lehet kibővíteni a térfogatát. A pulóveren kívül a pólónak és a kesztyűknek sem jutott benne hely

Összegzés:

Legyen szó túrázásról vagy városi használatról, a minőségi Touratech Exp Universal mindkét célra kiválóan megfelel. Zseniálisan egyszerű villámcsatos hevederei segítségével gyerekjáték rögzíteni a tankon és levenni onnan.

Összegzés:

Habár csak annyi minden fér el a Vanucci Quick Lock Evóban, mint egy neszesszerben, azért a közeli tavakhoz tett kiruccanáshoz még elég a kapacitása. Két fő erőssége az egyszerű használat és a stabil illeszkedés.

 

A teszten kipróbált többi tanktáskát hevederek tartják a helyén. A stabil rögzítéshez kis vagy közepes, de még elfogadható mértékű szöszmötölésre van szükség. Menet közben pedig már úgyis csak az számít, mennyire kapaszkodik a táska, és mi mindent lehet még belegyömöszölni a fürdőruhán kívül.