13 év után mutatkozott be az új SV650

60 ponton változott a V2-es blokkja





Ugyan SV-nek hívják, de első ránézésre inkább úgy tűnik, hogy a Gladius-szal áll közelebbi kapcsolatban. Meghajtásáról egy 645 köbcentiméteres, ikergyertyás, 90 fokos hengerszögű blokk gondoskodik, amibe állítólag 60 új alkatrészt zsúfoltak. Mindezek eredményeként 71-ről 76 lóerőre hízott a V2-es teljesítménye.

 

Az új SV vázát a Gladius adja, de 70 ponton átdolgozva, ami összesen 8 kg megtakarítást jelent. A végeredmény menetkész állapotban 197 kg, amibe már a blokkolásgátló is beletartozik (plusz 1 kg).

 

Az érdekességek között felsorolható a „Suzuki Easy Start” és a „Low RPM Assist”. Előbbi annyit tesz, hogy a vezetőnek nem kell folyamatosan nyomva tartani, elég csak megpöccinteni az önindító gombját, utóbbi pedig – megnehezítendő a lefulladást – a kuplung kiengedésekor minimálisan megemeli a fordulatszámot.

 

További érdekesség, hogy az új SV kínálja a legalacsonyabb nyeregmagasságot a 600-800 köbcentiméteres kategóriában. A sofőröknek mindössze 785 mm-es magasságról kell lelógatni a lábukat.

 

Motorok Suzuki SV650 - 2016
Kattintson a képre a galériához