Új GSX-R-ek, GSX-S750 és még jobb túraendurók a Suzukitól


Nagyon úgy fest, hogy korábbi tippjeink közül eddig csak egyetlen egy, az új GSX-R1000 jött be. Mellette viszont az új Hayabusa, a sorozatgyártott Recursion és a kis GSX-R250 helyett egészen más modellek érkeztek. Így például új V-Stromok, GSX-R125 és GSX-S750.

 

Suzuki GSX-R1000/R:

 

Motorok Suzuki GSX-R1000 (2017)
GSX-R1000 - galéria
A tavaly koncepcióként már megismert sportmotor kétféle változatban (GSX-R1000 és GSX-R1000R) válik megrendelhetővé. A Suzuki közleménye szerint ez a modell a legdinamikusabban gyorsuló és a legneutrálisabban kanyarodó GSX-R, amit valaha gyártottak. Teljesítménye 199 lóerő, amihez 202 kg-os (az elődnél 3 kg-val kevesebb) tömeg társul. Érdekességei közül kiemelhető a 10 fokozatú, a motor dőlését is figyelő menetstabilizáló elektronika, a választható vezetési módok, illetve a Showa felfüggesztés.

 

 

GSX-R125:

 

Motorok Suzuki GSX-R125 (2017)
GSX-R125 - galéria

A nagyobb modellekre megtévesztően hasonlító, mini GSX-R az egyik nagy meglepetése az idei Intermot kiállításnak. A 124,4 köbcentis, négyszelepes, egyhengeressel szerelt modellel kapcsolatban kiváló teljesítmény/tömeg arányt ígér a Suzuki. Pontos technikai adatokat még nem közölt a vállalat, de azt állítják, hogy kategóriájában a legkönnyebb lesz. Emellett áramvonalas idomzatának köszönhetően riválisainál állítólag kisebb a légellenállása is.

 

 

GSX-S750:

 

Motorok Suzuki GSX-S750 (2017)
GSX-S750 - galéria


A tavalyi év nagy újdonságainak számító GSX-S1000 és GSX-S1000F után most megérkezett az eggyel kisebb változat az GSX-S750. A GSR750-est leváltó újdonság vázában egy, az Euro4-es szabványoknak megfelelő 749 köbcentis blokk dolgozik, ami 112.6 lóerőt présel ki magából 10 500/percnél. Ehhez 213 kg-os tömeg társul. A blokk érdekessége, hogy sokat finomították a befecskendező rendszerén, amiben immáron 10-lyukas injektorok juttatják az üzemanyagot a hengerekbe. Ezen kívül új a légszűrőbox és a kipufogó is. A további érdekességek között a háromfokozatú traction control, valamint a LED-es hátsó lámpa és irányjelzők említhetők.

 

 

Suzuki V-Strom 1000/XT:

 

Motorok Suzuki V-Strom 1000 (2017)
V-Strom 1000 - galéria


A V-Strom 1000-es sem maradt érintetlen a 2017-es modellévre. A népszerű túraenduró a 650-eshez hasonlóan kapott egy terepesebb kivitelt az XT személyében. Mindkettő új üléssel és állítható szélvédővel igyekszik tovább javítani a komfortot. A kipufogóban megduplázták a katalizátorok számát, hogy a V2-es megugorja az Euro4-es küszöböt (mindezt teljesítményvesztés nélkül). További érdekességük az úgynevezett Motion Track Brake System, ami egy Bosch fejlesztésű, 5 irányú IMU-val (Inertial Measurement Unit) együttműködő fékrendszer, ami egyszerűbben megfogalmazva kanyar ABS-t jelent.

 

 

Suzuki V-Strom 650:

 

Motorok Suzuki V-Strom 650 (2017)
V-Strom 650 - galéria


A régóta velünk lévő 650-es V2-es erőforrsát alaposan elővették és hozzáigazították a januártól kötelező, új szabályokhoz (Euro4). A lökettérfogat nem változott, de számos más ponton (összesen több mint hatvan részleten változtattak) jelentősen eltér elődjétől, amik a teljesítmény és a nyomaték terén komoly előrelépésnek számítanak. Ezek közül kiemelhetjük az új injektorokat, a duplagyertyás hengerfejeket, az új dugattyúkat, illetve az új SV650-esből származó vezérműtengelyt. Továbbá búcsút inthettünk a régi kipufogónak, helyét olyan konstrukció vette át, ami nemcsak ügyesebben másolja az 1000-est, de javítja az alacsony és közepes tartományokban az erőleadást is. További érdekesség a háromféle vezetési mód, az állítható szélvédő és a keskenyebb kialakítás (hogy könnyebben leérjen a sofőrök lába).

Az új 650-esek külsőleg is szépen felfrissültek. Karakterük nemcsak a nagytestvért, hanem a legnedás DR-BIG-et is követi, ami igencsak jó húzásnak tűnik a Suzuki részéről.