Radical Garage: Obsession

Egy motorépítő műhelyben sokféle munka zajlik. Vannak születések, amikor vadonatúj motor jön létre. És vannak újjászületések, amikor megváltozik, átalakul a jellegük. Az Obsession ilyen darab.





A fantasztikusan vicces címet, ezt a találó szójátékot, ezt meg kell magyaráznunk. Hogy Spori, vagyis Harley‒Davidson Sportsterről van szó, azt látják Kedves Olvasóink. Amit nem látnak, az az, hogy a motor egy vérbeli sportembernek (vö.: spori), egy nagyon sokszoros karatebajnoknak készült. Ha az ember karatebajnokoknak épít motor, vagy nyújt bármilyen szolgáltatást, azt jól kell csinálni, mert egy elégedetlen küzdősportoló egy vérző orr képét vetíti előre. Egy karatebajnoknak nem szabad rosszul levágni a haját, elrontani a tetoválását, rosszul felragasztani a műkörmét, vagy trehányul építeni meg a motorját, és ezt tudta Görbe Sanyi, az egyszemélyes Radical Garage is.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession
Kattintson a képre és nézze meg a többi fotót is!

 

 

A cím és a felcím mélyebb összefüggéseket is rejt, mintsem azt Önök elsőre gondolnák. A motor nevének – Obsession ‒ ugyanis egyik jelentése, megszállott. A motor építője nevezte el így, az elnevezéssel önkényesen utalva a karatebajnok tulajdonosra, mert mint azt sejthetik, ő egy megszállott ember. De hát bajnok létére mi más lehetne.

 

Azért ezzel az elnevezéssel van – illetve lehet egy kis gondja majd a névadónak… Igazán nagyon sajnáljuk, de nem titkolhatjuk el tovább az obsession szó egyéb jelentéseit, mint hogy zaklatottság, lidércnyomás, sőt mánia vagy rögeszme! Ha Önök mostanság ritkábban találkoznak majd Radical Garage-munkákkal a Motorrevü lapjain, jusson eszükbe az ötödikes tananyag az egy- és többjelentésű szavakról, és gondoljanak kegyelettel Görbe Sándorra.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession

 

Visszatérve a motorra… amikor begördült a műhelybe, már jó ideje nem volt eredeti állapotban, egy korábbi átépítés során old school fazont kapott, és valljuk be, az kevéssé illett gazdája személyiségéhez. Az a zseniális ebben a munkában, hogy a második átépítés során ‒ tehát Görbe Sándor kezei alatt – elkezdett hasonlítani gazdájára. Amolyan mozgékony, mokány jószággá vált, ezzel megőrizte, vagy pontosabban újra megjelenítette a Sportster-géneket.

 

 

Az Obsession nem egy radikális átépítés, sokkal inkább finomítás, dizájnolás – ha szabad ezzel az idétlen magyarítással élnünk. Először is, előre, hátra 16 colos csodaszép és méregdrága felni került, a legendás Roland Sandstől, elöl 130-as, hátul túlzástól mentes 150-es gumival. Hadd hívjuk itt fel a figyelmet a felni rafinált fényezésére, amely során a krómmal hangsúlyozták a fekete peremhez futó küllőzést. A teleszkópszárban a Progresszív Suspension nevéhez méltó progresszív rugó búvik meg, mellyel egy kicsit le is lett ültetve a Spori eleje, a lengővilla is a márka rugóstagjain támaszkodik meg, szintén kissé leültetve. A rugóstag érdekesen ötvözi a nyitott és a zárt egységet. A kurta sárvédőket és nyújtott tankot Görbe mester maga kalapálta, hengerelte, annak ellenére, hogy első blikkre karbonszálas anyagnak tűnnek. Hadd nyugtassunk meg mindenkit, hogy:

 

„Habár alúl a fém

S fölűl a víznek árja,

Azért a fém az úr”

 

Hát, ezért elnézést…

A trükkös megoldás neve egyébként VTN (Víz Transzfer Nyomás), vagyis merítéses grafika. Az eljárásról a 2015/7-es Motorrevüben olvashatnak részletesebben. A karbonminta szembetűnő, az első sárvédő motor felőli felszínén lévő szamuráj ábrát azonban csak a figyelmes szemlélő veszi észre. Szándékosan nem kifelé néz, a tulajdonos szerint bőven elég, ha ő látja, ha ő tudja, hogy ott van. Az összképet széles, egyenes dragkormány, Arlen Ness-markolatok és -lábtartók egészítik ki. A minimál műszerfal a felső kormánykifliben bújik meg, igazán diszkrét kis darab, márkája Moto Gadget. A légszűrő Performance Machine, a kipufogó pedig Vance & Hines, az index-féklámpa-helyzetjelző kombinált zárófények a Kellermantól valók. Az ülést Ricsi készítette, a fényezésért és a grafikáért Művész Zoli a felelős. Az ékszernek is beillő tanksapkát a Ken’s Factorytől szerezték.

 

Motorok Custom sarok Radical Garage: Obsession