Piaggio, Vespa és Moto Guzzi újdonságok


Piaggio Liberty


2017-től a Liberty modelleket is a Piaggio legfejlettebb robogóblokkja, az i-Get motor hajtja. Az új erőforrás moduláris rendszerének köszönhetően 3 és 4 szelepes, valamint folyadék és levegőhűtéses konstrukciót is lehetővé tesz. A Liberty három különböző motorváltozattal – 50, 125 és 150 cm3 – érkezik, hogy mindenféle mobilitási igényt ki tudjon elégíteni.  Mindhárom léghűtéses, négyütemű, injektoros , az 50 cm3-es 3 szelepes, a nagyobbak 4 szelepes vezérlést kaptak. Emellett új váz, új futóműgeometria, 15 colosról 16-osra nőtt első kerékméret, ABS és LED-es lámpák, no meg egy komoly külső facelift teszi abszolút frissé az idén 19 éves modellcsaládot.

A Liberty 50 fogyasztásadataira nagyon büszke az olasz cégcsoport, 40 km/h-s állandó sebesség mellett egy liter benzinnel 58 km-t képes megtenni.

 

Vespa GTS 125 és 150

 

A Piaggio-csoport gyöngyszeme, a Vespa is megkapta az Euro4-es idők által diktált, tavaly összel bemutatott iGet blokkot.  A négyszelepes, befecskendezéses, folyadékhűtéses egyhengeres révén a  125-ös és a 150-es GTS modellek mostantól még takarékosabbak lesznek.  Megkapták a Piaggio csoport által kifejlesztett Start & Stop rendszert is, amit a Motorrevünél járt Madleyn már próbáltunk, és tényleg nagyon jól sikerült.  Rendelkeznek távirányítóval, amiről nyitható az ülés, de egy GTS-ekkel telizsúfolt parkolóban is könnyebben megtalálható lesz a robogónk.

 

Moto Guzzi Audace Carbon

A Moto Guzzi lenyűgöző méretű California családja új tagot kapott. Az olasz gyár kommentje szerint az Audace Carbon a legerősebb és a leglázadóbb karakterű mind közül. A muscle bike hangsúlyosan közszemlére teszi 90 fokos hengerszögű, 1400 cm3-es V2-es blokkját, miközben a szénszálas elemek sötétjébe burkolódzik, amiből csak az első Brembo féknyergek és a szelepfedél pirosa ragyog ki. Ülése ezúttal kétszemélyes, úgy látszik, Mandellóban rájöttek, hogy a nők a rosszfiúkat szeretik igazán.