Piaggio MP3 Yourban - Nőcsábász

Kisebb, könnyebb és pimaszabb. Fiatal fiúk és lányok meghódítására készül az MP3 Yourban.





Belé veti a bizalmát a Piaggio: a háromkerekű MP3 fordulékonyabb és lendületesebb külsejű változatába, a Yourbanbe. Annak ellenére, hogy 2006 óta értékesített több mint 80 000 darabos mennyiségével nemzetközi viszonylatban a legnépszerűbb típusok közé iratkozott fel az MP3, annak is leginkább B kategóriás jogosítvánnyal vezethető LT kivitele, hazájában, Olaszországban nem lelkesednek érte a fogyasztók.



A Piaggio a Yourban 300-zal próbál meg változtatni a kialakult helyzeten: dinamikus megjelenésével vélhetően sok fiatal vásárló fejét sikerül majd elcsavarnia az újdonságnak. Ráadásul nem csak fiúkét, hanem lányokét is, elvégre több mint harminc kilogrammal könnyebb, mint az eredeti modell. 205 kg-os tömegével persze még így sem nevezhető pehelysúlyúnak. Annak érdekében, hogy fordulékonyabb és jobban irányítható legyen, 44 mm-rel rövidebbre vették a tengelytávját, stabilabb és komfortosabb, 13 colosakra cserélték le 12 colos kerekeit, és a sportosabb ülőhelyzet érdekében módosították a villaszögét.

Karcsú: nemcsak szemre, hanem
menettulajdonságai alapján is sportosabb az
új MP3 Yourban

Hogy mire is képes valójában az új kiadás, arról egy Olaszországban megrendezett előzetes teszten győződött meg a tesztpilótánk, egyebek mellett akkor, amikor egymáshoz közel elhelyezett bójákat kellett kerülgetnie a háromkerekűnek. Valóban sokkal élénkebben szlalomozott az ötméteres közökkel felállított akadályok között, mint a sima MP3. Légiesen könnyednek még mindig nem mondható, de érezhető a javulás.
Parkoláskor és leállításkor nyilvánvaló a diéta áldásos hatása, és bedönteni is könnyebb a Yourbant, mivel élénkebben kanyarodik az alapváltozatnál. Utóbbi előnyös tulajdonságait szerencsére megtartotta, azaz közel olyan stabil két első kereke jóvoltából, mintha sínen haladna, és laza eleganciával kerüli ki a potenciális veszélyforrásokat, köztük a csatornafedeleket és a csúszós foltokat. Röviden és tömören: ugyanolyan nehéz felborulni vele, mint az eredetivel.

Minőség: jól leolvashatók az analóg műszerek. A digitális kijelzőn a hőmérséklet,
a pontos idő és a futásteljesítmény jelenik meg

Mesés, 40 fokos bedönthetősége igazi élménnyé varázsolja a motorozást, ami egyúttal nagyon látványos is, tudniillik a kerekek elektronikus reteszelése feleslegessé teszi a pilóta számára, hogy letegye a lábát piros lámpánál. A lényegesen keskenyebb far miatt zsugorodott ugyan az ülés alatti tárolórekesz mérete, ám még így is elfér benne két félsisak. ABS-szel nem rendelkezik a Yourban, de három kerekének köszönhetően vizes útfelületen is hamar meg tud állni.
Míg Olaszországban elektronikus kerékreteszelés nélküli, olcsóbb 125 köbcentiméteres változat is lesz belőle, Németországba egyelőre csak a 300 köbcentist szállítja a gyártó, méghozzá B kategóriás jogosítvánnyal vezethető LT kivitelben, 6890 eurós áron. Az eddigi MP3-asok továbbra is részei maradnak a kínálatnak.