Odalenn délen
Tom Cruise-nak van egy, David Beckhamnek szintúgy: az amerikai Confederate műhely Hellcatjét kedvelik a hírességek. Most pedig itt van az igazán feltűnő Hellcat Speedster.
Az Egyesült Államok északi részén működő Harley−Davidsont minden gyerek ismeri. Egy másik amerikai gyártó, a déli Alabamában működő Confederate neve ugyanakkor inkább csak a szakértők számára cseng ismerősen. A cég kereken 20 éve készít kézi munkával egzotikus luxus-motorkerékpárokat. A Confederate hatalmas big twinje, a Hellcat mindenekelőtt néhány hollywoodi sztárnak köszönhetően viszonylag híressé vált, eddig három generációt ért meg, és összesen 780 darabot adtak el belőle. Másfél évvel ezelőtt az alapító, Matt Chambers erősítést hozott a csapatba a Ducati korábbi designfőnöke, Pierre Terblanche személyében, akinek a negyedik generációjú, Speedsternek elnevezett Hellcat az első munkája a Confederate-nél.
Még az előző modelleknél is menőbb: az új Hellcat Speedster kerek LED-es fényszórójával és egyszerű vonalvezetésével erőteljes és egyben elegáns benyomást kelt
Hajtóműként az eddigi modellekhez hasonlóan az amerikai motorgyártó, az S & S levegőhűtéses V2-ese szolgál 2163 cm³-es lökettérfogattal, 121 lóerős teljesítménnyel és elképesztő, 190 newtonméteres nyomatékkal. A hengereket, a hengerfejeket és a szelepfedeleket Terblanche teljesen átalakította, emellett a motor egészének geometriája is dinamikusabb lett. Az új nyereg és a valamivel előrébb került lábtartók kényelmesebbé teszik a Speedstert. A lendületes vonalvezetésről a keskeny tank gondoskodik, amely a felnikhez és a minimalista sárvédőkhöz hasonlóan karbonból készül.
A dinamikus formájú tankba éppen csak 11,3 liter üzemanyag fér. De a Hellcat Speedstert amúgy sem hosszú távokra szánták
Világszerte egyedülálló még a kis szériás motorok között is, hogy a motorblokkot egy darabból marják. Hasonlóképp kézzel készül számos más alumínium alkatrész is a fényszórótól kezdve a szelepfedeleken és a szűrőkön át a lengővilláig és a rendszámtáblatartóig, ami csillámlóan fénylő felületeket eredményez a Speedsteren. Fickós karakterét viszont megőrizte, amit tovább erősít az új, ultraszéles 240-es hátsó abroncs, amelyet a Metzeler tesz hozzá a műalkotáshoz.
A számos egy darabból mart alumínium alkatrész látványos motorkerékpárrá teszi a Speedstert. Ugyanakkor az árát is felnyomja, hiszen majdnem 50 000 euróba kerül
Műszaki újdonságok is akadnak, hiszen Terblanche állítható WP villát álmodott a Speedsternek, hátul pedig egy Race-Tech mono rugóstag működik. A Beringer fékek immár hátul is nagy teljesítményű négydugattyús féknyereggel lassítanak. Érdekesség: a rendszámtáblatartó rögzítése pont a hátsó féknyergen megy keresztül.A Hellcat Speedster gyártása szeptemberben indult, összesen 65 darabot terveznek, 65 000 dolláros áron. Kérdéses ugyanakkor, hogy a Speedster valaha is eljut-e Európába, hiszen a levegőhűtéses erőforrás hangos V2-es zakatolásával valószínűleg megbukna az itteni homologizáción. Találkozni viszont biztosan fogunk vele – még ha csak egyik-másik hollywoodi híresség alatt is.
Interjú Pierre Terblanche (57) tervező és designer a Hellcat Speedsterről és új otthonáról, Alabamáról |
? Mennyi időbe telt a fejlesztés? ? Milyen anyagok jellemzik a Speedstert?
|