Van, ahol egy hétig tart… van, ahol épp most tiltják ki az öreg motorokat


A Nemzetközi Motorozz Munkába Nap (Ride to Work Day) története egészen a 80-as évek végig nyúlik vissza, amikor egy minnesotai ruházati gyártó, az Aero Design and Manufacturing Company piacra dobta a „Work to Ride – Ride to Work” feliratú termékeit (1989-től 1991-ig voltak kaphatók). 1992-ben ezek a ruhák inspiráltak Fred Raut, a Road Rider motoros magazin szerkesztőjét, hogy szervezze meg az első Motorozz Munkába Napot (július 22-re volt a jeles dátum).

 

 

A kezdetben minden július harmadik szerdájára időzített eseményhez sok nagyobb vállalat, köztük a Dunlop is csatlakozott, a népszerűsége pedig évről évre növekedett, így 2000-ben megalakult a Ride to Work nonprofit szervezet, hogy gördülékenyebbé válhasson az organizálás.

 

 

Amikor áttértek hétfőre…

 

2008-ban döntöttek úgy, hogy július harmadik szerdája helyett jobb lenne június harmadik hétfőjére tenni az eseményt. Oka, hogy olyankor még nincs szörnyen meleg, illetve, hogy több motoros tud olyankor részt venni.

 

Mi a lényege?

 

Ez a nap minden évben arra szolgál, hogy felhívja a világ figyelmét a motorozás előnyeire. Minél többen választják a kétkerekűt autó helyett, annál kisebb a légszennyezés és annál kisebbek a közlekedési dugók. Illetve a tömegközlekedés leterheltségét is jelentősen javítja, ha mindenki motorra ül, aki teheti. Mindezeken kívül pedig arról sem szabad megfeledkezni, hogy motorozni jó dolog. Élvezetes és élményekkel teli, amit nem árt megmutatni a környezetünknek, hátha mások is követik a példánkat.

 

 

Van, ahol egy hétig tart… van, ahol épp most tiltják ki az öreg motorokat

 

Angliában úgy döntöttek, hogy idén még egy lépéssel tovább mennek és nem csak egyetlen napot szentelnek az ügynek, hanem többet. Egészen konkréten az egész jövő hetet kikiáltották, így nekik nem Motorozz Munkába Nap, hanem Motorozz Munkába Hét lesz.

Franciaországban ezzel szemben igencsak bealkonyult az öreg motoroknak. A Ride to Work Day-t természetesen megtartják, azonban úgy fest, hogy egy frissiben meghozott döntés következtében jövőhónap elejétől reggel 8 és este 8 között nem hajthatnak be Párizsba az 1999 július 1-nél korábban gyártott motorok. Októbertől a szabályt megszegők 35 euró, tehát nagyjából 11 000 forintnak megfelelő büntetésre számíthatnak.

 

Hétfőn motorozzon munkába

 

Június harmadik hétfője idén 20-ra esik. Így mindenkit arra kérünk, aki érez magában kedvet, csatlakozzon a felhíváshoz, és menjen motorral munkába.