Motor Fesztivál - 2014 újdonságai

Megnyitotta kapuit a Budapest Motor Fesztivál. Lássuk 2014 fő újdonságait. Helyszíni tudósítás.


Megnyitott a 2014-es Budapest Motor Fesztivál. Mivel a többség ilyenkor még dolgozik, átlátni a tömegen, ami egyben azt is jelenti, hogy sikerült többé-kevésbé zavartalanul fotózni. Első körben csak az újdonságokra fókuszáltunk, amiket így egyben csak itt lehet megcsodálni.

Angyal Zoli éppen nem újdonság, hiszen már régóta világsziten meghatározó alakja a stuntriding-nek. Idén a Motorrevü standján lehet vele találkozni - ha éppen nem a kint zajló országos stunt bajnokságon égeti a gumit...


És íme a Kawasaki Z1000 legfrissebb kiadása. Az alien-szerű fejidom élőben döbbenetesen néz ki, és nagyon igényes részleteivel hosszú percekig leköti a szemlélőt.


A friss, 2014/4-es Motorrevüben benne is van már a Kawasaki J300 tesztje. A zöldek első robogója remekül sikerült, a ZX6 arca ezen is jól áll.


A Kawasaki Z1000SX a kis újdonságok közé tartozik, óvatos ráncfelvarráson esett át.


Yamaha XTZ1200 Super Ténéré WorldCrosser, ráadásul rengeteg extrával. A nyomatékos soros kéthengeres motorja rendkívül kellemes karakterű, fő újdonsága azonban az elektronikus futóműállítás.


Régi-új klasszikus: Yamaha SR400. Mintha időgép hozta volna a múltból.


Az XV950 nagyon gusztusos, ez ráadásul az R változat, gáztartályos Öhlins hátsó gátlókkal.


Az MT-09-ről már dicshimnuszokat zengtük, most pedig meg lehet nézni túrára felkészítve. Oldaltáskák, navigáció, irány az Alpok!

És a kistestvér MT-07. Ha még nem szokta a szeme az új Yamahákat, az MT-09-től a leömlőket számlálva tudja megkülönböztetni.


Engedjék meg, hogy bemutassam a Vespa Primaverát! Idei újdonság az olasz robogógyártónál, az ötvenes változatot már teszteltük, de a nagy dobás mégiscsak a háromszelepes 125-ös lesz.



Két csinos hölgy, ha elfáradt volna. Érdemes tovább görgetni, mert lesznek még! (Szerkesztőségi tipp: még érdemesebb kijönni, mert itt lesznek egész hétvégén)


Lányok és mentőkutyák!



Az NC750X az egyik idei favoritunk. Praktikumát megőrizte, de még erősebb, nyomatékosabb lett. A 700-as változatokat továbbra is lehet kapni, így A2-es jogosívánnyal sem kell lemondani az NC élményről.



A Honda CTX-ek NC alapokra épített cirkálók. Két változatban léteznek: a fejidomos és a csupasz változat műszakilag azonos.


Honda Goldwing F6C - a Valkyrie utódja. Extrém kinézet és remek vezethetőség jellemzi.


2014-re a Honda régi harcosa, a VFR800 is megújult. A kép nem adja teljesen vissza, de élőben szuperül néz ki.

A CBR1000RR SP minden idők legjobb Firebladje. Minden paraméterében állítható Öhlins futómű és a legjobb Brembo fékek garantálják a jó köridőt - és az elismerő pillantásokat.


A Honda CBR650F szintén újdonság. A korábbi hatszázas négyhengeresek ötven köbcenti tuningot és friss külsőt kaptak.


A Hornet is CB650F lett, alapjaiban a CBR650R-rel azonos - és valószínűleg továbbra is az egyik legkezesebb naked bike maradt.


BMW F 800 GS Adventure - igazi világjáró lett. Ha ott állnánk egy mongóliai motorkölcsönzőben mellette, nem is keresgélnénk tovább.


És a nagytestvér! A BMW R 1200 GS Adventure lehengerlő látvány. Hatalmas tank, teljes bukócső, és komoly offroad képesség jellemzi. Az elődje is sikertörténet volt, ezért is sorban fognak állni világszerte.

Az S 1000 RR-ről lekerült némi burkolat, áthangolták a rekorder blokkot, a névből lecsíptek egy R betűt: íme a BMW brutális steetfightere. Egyeduralkodó lenne, ha a KTM nem mutatta volna be a KTM 1290 Super Duke R-t.


Az R 1200 RT új kiadása megkapta a vízhűtéses hengerfejjel ellátott bokszermotort, és a némileg a K 1600 GT-re hasonlító tekintetet.


A Ducati Multistrada Pikes Peak Edition mellett nehéz szó nélkül elmenni. Más színek és néhány karbonelem elképesztő dolgokra képes - érdemes élőben megnézni.


A 899 Panigale szinte megszólalásig hasonlít az 1199-re - ami egyébként ott áll mellette, így bármikor neki lehet állni megkeresni az eltéréseket.



Ducati Diavel Strada: nagyobb plexi, táskák és utasháttámla különbözteti meg az alapmodelltől.


És a szörnyeteg: KTM 1290 Super Duke R. Félelmetes darab, két keréken guruló adrenalin-injekció.


Szép Triumph Thruxton, stílusosan british racing green köntösben.


A legjobb naked bike-nak járó címet már többször megvédte a Triumph Street Triple R.


A Suzuki DL1000 V-Strom. A 800-as és az 1200 kategória közé lőtték be. Kiváló karakterű blokkja, remekbe szabott geometriájú váza és alacsony tömege kívánatossá - a konkurensek alá belőtt ára pedig elérhetővé teszi.