Ducati 1198 SP - RANDALE GRANDE

A Ducati kinyitotta kincsesládikáját és nemes hozzávalók egész sorával aggatta tele a 1198 S-t, amely így mostantól 1198 SP névre hallgat.





Rivazza, Acque Minerali, Tosa, Tamburello és természetesen a Variante Alta, továbbá a Variante Bassa. Hangzatos és nagy múltú nevek valóságos áradata, tömény versenytörténelem az, ahogy a kanyarokat hívják az imolai versenypályán. Aligha találhatott volna megfelelőbb helyet a Ducati az új 1198 SP bemutatására, hiszen Carlos Checa itt, az Autodromo Enzo e Dino Ferrari aszfaltján, a gyár kapujától alig ötven kilométerre mindkét versenyt megnyerte a superbike-vb futamán.

Mostantól az SP változat viszi tovább a 1198 S-től átvett stafétabotot, méghozzá csúszókuplunggal, váltóautomatával és Öhlins TTX rugóstaggal megspékelve. Nagyobb méretű alumíniumtanknak adta át rajta a helyét a korábbi műanyag tartály, így egy kilogrammal könnyebb, mint elődje, hajszálpontosan annyit nyom, mint a 848 Evo. A kipörgésgátló és a Ducati Data Analyzer sem maradt ki a felszereltségéből. Mindezek ellenére csak minimálisan drágább, mint az S modell volt.

Még ha apait-anyait belead is ma az októberi nap, kora reggel még árnyékba burkolóznak a pálya egyes részei. Néhány kanyarban nedves az aszfalt, elkél tehát az elővigyázatosság. Annál is inkább, mivel a rendelkezésre álló nem egészen tizenöt perc alatt még be is kell melegedniük a külön erre az alkalomra felhúzott új, zsírosan csillogó Pirelli Supercorsa SC versenygumiknak. Nehogy már az elején odaverje magát a szép piros bestia!

A harmadik kör után aztán jöhet az „ereszd el a hajam” rész. Ezúttal is kolosszálisan jó „gyújtogatónak” bizonyul a változatlanul átültetett 1198-as motor. Kettesben nagy erővel lövi ki az SP-t a szűk sikánokból vagy éppenséggel az Acque Mineraliból, méghozzá olyan hevesen, hogy egykerekezve indul meg az emelkedőn a motor. Annak tetején már várja a Variante Alta, a két hiperkeskeny sikán közül a magasabban fekvő. Jó nagyot kell fékeznie a pilótának. A csúszókuplung kifogástalanul teszi a dolgát, és bár erős kezet igényel, még brutális lassulási manőverek alkalmával sem engedi rakoncátlankodni a fart.

Motorok Ducati 1198 SP 2011

A sikán után nyújtott jobbos kanyar következik, le a Piratellához, itt végig kell skálázni a fokozatokon. A boxutcában, kis fordulaton még meglepően hosszú időre szakította meg a gyújtást a váltóautomata, most viszont, versenysebességnél szépen egymás után szortírozza az áttételeket a vonóerő megszakadása nélkül.

Az első próba alkalmával nem bizonyult tökéletesnek az új Ducati futóműve. Elöl puhára, hátul keményre volt beállítva, ami gyors kanyarvételkor nyugtalanná tette a motor viselkedését. Nem volt lehetőségünk változtatni rajta, így aztán majd az első részletes teszt fogja tisztázni, milyen adottságokkal rendelkezik is valójában.