Leier EH*line EFG02 elektromos roller - Kátyút ne!

Büszke harc egyetlen lóerővel a fővárosi forgatag ellen: teljesíthető, de a Leier Eco-Line rollerét más célra találták ki. De pontosan mire is?





Előbb-utóbb biztosan lesz szavunk a villanymotoros nyélgázra, de addig a képzavart elkerülendő, kénytelen vagyok sutábbnál sutább módon körülírni a jelenséget. Tehát a kereszteződés előtt körülnézek, majd a jobb markolatot koppanásig csavarom. Halk surrogó hang szűrődik a hajtás felől, a gyorsulás szerény – ennél több veszélyes lenne, a fékek még csak-csak megbirkóznak az összesen 110 kilogrammos tömegünkkel, de az apró, tízcolos kerekek és a futómű hamar a határukhoz érnek: elég egypár kavics vagy egy repedés, és elillan a biztonságérzet.

Meredek emelkedőn a bal hüvelykujj segít: a kormányon található piros gomb a Turbo Boost, benyomva rövid ideig extra teljesítményt küldhetünk a hátsó kerékre. Gumifüst, erőből kerekezés nincs, de ha a bűvös gombbal és a lendülettel okosan gazdálkodunk, gyorsan elérhetjük a 35 km/h-s végsebességet. Forszírozott menetben az akkumulátor hamarabb merül, a beígért 18 kilométeres hatótáv is csökken, a töltöttséget jelző három LED zöldről pirosra vált. Egyszer bementem vele dolgozni, és ugyan kevésbé volt látványos, mint a lenti képen látható gyakorlat, de mindenképpen extrémebb kihívás volt annál. Az egy lóerős teljesítménytől csodát ne várjunk, a járdáról letérve rettegéssé válik minden méter – a főváros tempója sok az E-rollernek.

A használati útmutató szerint nem érheti csapadék, ezzel alkalmatlanná is válik rendszeres közúti használatra. Az ülés elsőre kényelmes, de háromnegyed óra után egyre többször álltam ki belőle – nem hosszú távra tervezték.

Az EH*line roller áttolásánál és szállításánál jól jön a leszerelhető nyereg és a lecsukható kormány. A művelet a következő módon fest: egyetlen mozdulattal eltávolítható az ülés, ami innentől kezdve egy különálló motyó, majd egy kallantyút kioldva hátradönthető a kormányoszlop. A forgalmazó figyelmeztetett, hogy ennél a műveletnél mindenképpen a rollerrel szemben guggoljunk, különben míg az ember az ujjai épsége miatt aggódik, az összecsukló rúd szépen homlokon vágja. Ez után már szállítható, de csak annyira, mint más hosszúkás, rossz fogású, közel negyvenkilós tárgy – vagyis a garázsajtótól a csomagtartóig.

Megfelelő helyen kiváló munkagép lehet belőle. Zárt raktárakban, nagy telephelyeken jó szolgálatot tehet rohangálós járműként, de lakókocsis utazásnál a kempingbeli szaladgálásra is ideális. A LED-es fényeknek és a féklámpának köszönhetően kimerészkedhetünk vele közútra is, de ez utóbbi csak kis forgalmú falvakban ajánlott.

Adatok
Motor: 800 W
Akkumulátor: 36 V/12 Ah
Végsebesség: 35 km/h
Terhelhetőség: 100 kg
Súly: 36 kg
Ár: 180 000 Ft (Leier Eco-Line Kft.)