Kymco B&W50 - Belekötnénk...

… de nem lehet. Itt egy ötvenes Tajvanból, és kiváló céltáblaként állja a távol-keleti járművek, a robogók és a segédmotorkerékpárok elleni támadásaimat.





A tesztelt konstrukció már három éves, de formára megállja a helyét a legfrissebb formatervek mellett is. Elsőként azonban nem a sportos fejidomba, a piros-fehér grafikába vagy a karbonmintás műszerfalborításba feledkeztem bele, hanem kritikus szemmel kezdtem végigmazsolázni a használt anyagokat, az illesztéseket, a fényezés minőségét, egyszóval a modell kidolgozottságát. És meg kell vallani, a Kymco Bet&Wint nyugodtan odaállíthatjuk a japán konkurensek mellé.

Motorok Kymco B&W50 2010

A kormánykapcsolók szépek és jól kezelhetők, a műszerfal négy mutatós műszere mellett jól megfér az óra LCD kijelzője. A fordulatszámmérőnél többre értékelem az üzemanyag-szintjelzőt, de van hűtőfolyadék hőfok kijelző is. Kedves megoldás a lábtér előtti spoilerbe kétoldalt épített fűtőnyílás, amely a hűtő melegét vezeti a pilóta lábszárára. Az ülés alatti rekeszben egy nyitott bukósisak könnyedén elfér, ezen túl a klasszikus szatyorakasztó fülnek vettem jó hasznát a teszt során, az ide akasztott nagyobb csomagot láb közé kapva biztonságosan szállíthatjuk. A test hatalmas, nem csoda, ugyanez a kaszni szolgálja ki a teljes 50-125-150-250 cm3-es sorozatot, de 120 kg önsúly az ára annak, hogy nem kell egy kicsiny lélekvesztőn kuporognunk.

A motor magabiztosan és meggyőzően kel életre. Az alapjárat kis melegítés után szépen beáll, ezzel jelezve a pilótának, hogy készen áll a városi csiki-csukira. Az ötvenes teljesítményére áthangoltam az agyam, a higgadtság és a türelem szép emberi tulajdonságaiban fürdőzve adtam gázt. A Bet & Win lendülete elsőre egészen meglepett. A vízhűtéses, kétütemű blokk 5,7 lóereje kategóriájának egyik legerősebb tagjává tenné, ha nem lenne benne a törvénytisztelő fojtás, ennek megfelelően 3,6 lóerősre szelídítve kapjuk. A kétütemű motor szinte szagtalanul és meglepően csöndesen jár. A múlt hónapban tesztelt Motowellhez képest szembetűnő igazán a különbség. A gázmarkolat elfordításával egyenletesen gyorsulunk, halvány torpanás kb. 4500 1/min-nél érezhető, majd a sebességmérő mutatója eléri az 55 km/h-s beosztást, és innen már egy tapodtat sem megy tovább.

A tesztelt példány mindössze hat kilométerrel órájában várt, ezért a fékekkel kezdetben igen óvatosan bántam, de az elöl tárcsa, hátul dobfék kombináció már az első méterektől kiszolgálta a nagy testű ötvenes igényeit. A futómű sportosan feszes, amitől vadászni fogjuk a kanyarodási forgolódási lehetőségeket, de a 12-es kerekek és a sportos csillapítás a rossz minőségű úton már nem lesz barátunk. Egyedül a meglehetősen keményre párnázott ülés és a felcsapódó oldalsztender róható fel hibájául, ez utóbbi helyett célszerűbb és biztonságosabb egyből a központi állványt használni, ami jól szerkesztett, könnyedén felhúzható rá a motor.

Motorok Kymco B&W50 2010