Beérett a 4. generáció


Intsünk búcsút a 1050 Adventure-nek és ünnepeljük a 1090-est. Az alapváltozat és az R is ugyanazt a 1050 cm3-es 125 LE-sre izmosított blokkot kapja, ám az R valódi terepező képességekkel is rendelkezik. Hosszú, 220 mm-es rugóutak, teljesen állítható futómű, Continental TKC80 Twinduro abroncsokkal szerelt, elöl 21-es, hátul 18-as fűzött kerék, négyféle riding mode, állítható kipörgésgáltló, kapcsolható Bosch 9M+ ABS tartozik a csomaghoz. Utóbbinak van off-road üzemmódja is. Az ergonómia teljesen személyre szabható, állítható a kormány, a lábtartók, a szélvédő, valamint a fék- és kuplungkarok.

KTM 1090 Adventure

 

Aki nem terepezési képességei, sokkal inkább kényelmes üléspozíciója vagy netalán kiállása miatt kedveli az Adventure modelleket, annak a standard 1090 Adventure-t kínálja a KTM. Az Adventure R-rel azonos alapokra építkező motor elöl 19-es, hátul 17-es öntött, könnyűfém kerekeken érkezik, emellett diszkrétebb fényezést kapott, mint vadabb R testvére. A kisebb kerekek és a rövidebb rugóút hatása az ülésmagasságban is megmutatkozik, a 40 mm-rel alacsonyabb nyeregből a kisebb termetű pilóták lába is leér.

 

De nem csak a 1050-eseket érte utol a vég, a 1190 Adventure is csupán múlt idő. Ellenben háromtagúra bővült a KTM 1290 Super Adventure sorozata.

 

A 1290 Super Adventure S inkább a burkolt utakat célozza meg, addig az osztrák nómenklatúra szerint az R ott kezd magára találni, ahol az aszfalt véget ér. Harmadikként csatlakozik a 1290 Super Adventure, amelyet 2017-ben a neve után illesztett T betűvel különböztetnek meg. Mindháromban a már ismert 1301 cm3-es, LC8-as V2-est szerelik, ám alaposan átdolgozták az égésteret, sokkal finomabb a teljesítményleadás, ami kemény terepen igazán hasznos lesz. A 160 lóerős teljesítmény kiaknázásához komoly elektronikai csomaggal szerelték fel őket, Bosch MSC, dőlésszögérzékelővel kombinált ABS és kipörgésgátló szerepel az étlapon. A sport, utcai és eső menetprogramok mellett az R változat off-road módot is kapott, ami nem csak a teljesítményleadást, de az elektronikai segédberendezések beállítását is befolyásolja. Az S és R változat között azonban sokkal szembetűnőbb különbség a kerékméret: utóbbi egy vérbeli rali motornak megfelelően 21/18 párosítást kapott. Vadonatúj műszerfal, full ledes, ultrabrutál első lámpa, kanyarfényszóró, tempomat, vízálló mobiltároló, USB csatlakozó, kulcs nélküli gyújtáskapcsoló és a hosszú távok megszállottjai számára nagyon hasznos, 3D felépítésű ülésszivacs jelenti az újdonságot.

KTM 1290 Super Adventure T

 


KTM 1290 Super Adventure S

 

KTM 1290 Super Adventure R