Husqvarna 701 SM

Az életünket élhetjük sokféleképpen. Van, aki nyugalomra vágyik, van, aki a pörgést szereti. A Husqvarna 701 azoknak jelent alternatívát, akik mindkét végén szeretik égetni a gyertyát. Vitathatatlan, hogy A-ból B pontba a legmókásabban egy ilyen motor nyergében lehet eljutni, csak ne legyen távol a két pont egymástól, vagy nagyon kanyargós szakasz kösse össze, vagy A legyen a rajt-, B pedig a célvonal…





Motoros pályafutásomat anno egy Simson S51-gyel kezdtem. Rengeteget mentünk a haverokkal járt, aszfaltos és járatlan földutakon is. Mindig is tetszett ez a fajta kétéltűség. A supermotók is rendelkeznek ezzel a jellemmel, azonban ezek a gépek sosem a praktikumról vagy a racionalizmusról szóltak... Ezért, ha csak egy motor állhat a garázsban, akkor nem feltétlenül egy ilyen példányra esik a választás, pedig a maguk módján zseniális és teljesen elmebeteg koncepciók. A Husqvarna 701 tetején is elég volt pár kilométer, hogy a híres Tankcsapda-szám jusson az eszembe, hiszen az ismerkedős kilométerek alatt tisztává vált, hogy itt valóban hiába keresnénk nyugalmat, itt olyan tartomány nincs! A 701-es úgy viselkedik, mint egy túlmozgásos gyerek, folyamatosan nyüzsög, zizeg. Tévedés ne essék, nagy egyhengeresekhez mérten kulturáltan teszi a dolgát, csak mindig benne van a bugi...

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto
Kattintson a képre a galériához!

Ahogy az üléspozícióra terelődött a figyelmem, eszembe jutott, hogy „a kevés a luxus, szolid a kényelem” sor is teljesen megállja a helyét az említett számból. Rövid távon, illetve impulzusokban gazdag menetek alkalmával észre sem vesszük, hogy min ülünk valójában, hosszabb távon azért annyi kényelemre lehet számítani, mint azt a képek alapján elsőre gondolnánk. Egyébként a poliamidból készült segédvázba elhelyezett tanknak köszönhetően szinte a kormányig előrecsúszhatunk az ülésen zátonyra futás nélkül! Ez segít a helyes üléspozíció megtalálásában is, aminek komoly jelentősége van. Az én 100+ kg-os súlyomnál az első futómű feszesnek, de nagyon precíznek, pontosnak tűnt, gyári beállítással is. A kisebb súlyúak, Mező Jancsi és a fotózásban segédkező Angyal Zoli, viszont kiemelték, hogy elpattog a motor eleje nyomvályús, keresztbordás útszakaszokon. Ezt a tünetet lehetett orvosolni a testsúly előrehelyezésével, illetve természetesen a nagyon jó WP villán is lehet állítgatni.

 

Ami a kijelzőt illeti, itt tényleg semmi sem vonja el a figyelmünket a csapatásról. Éppen csak annyi infó árad felénk a lámpamaszk mögött megbúvó, vékony LCD panelről, amennyi nagyon kell. Ez nagyjából a sebesség kijelzéséből és pár visszajelző lámpából áll. A kijelző mellett kapott helyet az ABS kikapcsoló gombja, mely kikapcsolt állapotában sárgán világít. Feledékeny kapcsolóról van szó, úgyhogy minden indulásnál tisztázni kell vele, hogy lemondunk a szolgáltatásairól.

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto

 

Városból indulva, a kanyargós szakaszokig is jól együtt lehetett élni a motorral. A KTM 690-ből származó, ámde jelentősen felhúzott, közel 70 lovas blokk szépen és nagy kedvvel gyorsul, alsó tartománytól egészen tiltásig. A gázreakciókra sem lehet panaszunk, mindenféle rángatás és késedelem nélkül teszi a dolgát, pedig a Keihin befecskendező már nem közvetlenül, hanem elektronikus úton kapja a gázkartól a jeleket. Az első három fokozat 70-100-130-as tempónál cseng le, emiatt szorgosan kell használnunk a váltót, ami picit pontatlan, így határozott mozdulatokat igényel, ellenkező esetben könnyen találunk köztes állapotokat a fokozatok között. Nálam a keményebb bánásmód megoldotta a problémát. Fontos megjegyezni, hogy Jani és Zoli is találkozott a jelenséggel, úgyhogy nem egyedi észlelésről volt szó. Ezt leszámítva bárhová nézünk vagy nyúlunk a motoron, mindenhol szép és minőségi részletekkel, elemekkel találkozunk, amelyek nagyon jól ellátják feladatukat. Ez igaz a Magura kuplung és a Brembo fék kombóra is, melyek közös jellemzője, hogy egy ujj elég a működtetésükhöz.

 

###

 

A városból kiérve bebizonyosodott, hogy az országúti lét is fekszik a gépezetnek. Szépen sorban vadásztuk le az elénk tévedőket, illetve haladtunk saját tempónkban, ha üres volt az út. A jól szerkesztett váznak köszönhetően 150 km/h felett is teljesen stabilan haladtunk és rezonanciából sem szűrődött át túl sok.

 

Kanyargós részhez érve végre lerázhatta magáról a maradék gátlást is, és kezdődhetett a móka. Ami korábban szimpatikus volt, az itt most hatványozottan jelentkezett, a 701 itt él igazán. Játszi könnyedséggel lehet egyik oldalról a másikra borítgatni, bombabiztosan követte a kinézett íveket. Féktávon a fokozatokat visszadobálva és agresszívan fékezve jelentkezik be a motorban lévő csúszó kuplung, amely segít meggátolni a hátsó kerék pattogását. Hiányérzetet egyedül a gyári kipufogódob okozott, szívesen hallgattam volna kigyorsításoknál, ahogy mondja, illetve féktávokon a durrogását.

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto

 

Spontán ötlettől vezérelve, az egyik kör végén lekanyarodtam az ismeretlenbe. Egy szántóföldek között vezető úton haladtam, mely elég változatos minőségű és felületű volt. Természetesen a gumik itt már korlátozó tényezőt jelentenek, de jólesett egy kicsit bóklászni, bohóckodni.

 

Amit imádtam, hogy visszajöttek a régi emlékek ennek a motornak a nyergében. Akkoriban sem vágytunk feltétlen messzire menni, bengára is limitáltan volt keretünk, viszont mentünk minden nap. Télen-nyáron, aszfalton-földön egyaránt. Egy ilyen motor birtokában bűn is akár csak egy napot is kihagyni...

 

Motorok Tesztek galériája Husqvarna 701 Supermoto

 

A 701-es Huski nagyon jó választás lehet a stílusra fogékonyak számára, a szép külső minőségi technikát takar. Jól lehet vele boldogulni a városi élettérben is, de nagyon jókat lehet vele hasítani szerpentineken vagy akár versenypályán is.