Honda Shadow easy rider módra

Egy békét, nyugalmat sugárzó motor jó téma pont Karácsonyra, különösen, ha angyali kézből származik.





Karácsony alkalmából fogadják szeretettel az egy évvel ezelőtti, karácsonyi számunkból származó cikket!

 

Mire Önök ezt a lapot kézbe veszik, már küszöbön áll a Karácsony. Önök épen pánikban lesznek, mert még nem vettek ajándékot senkinek, emiatt félig tébolyodottan járják a Plázákat, mohón kutatva ajándékok után. Aztán meglátják az újságos standon a Motorrevüt, és amikor belelapoznak és ide érnek, ehhez a cikkhez, akkor angyal száll át az újságosbódé szűk légterén, és szárnyával lever egy habcsókot. A rózsaszín habcsók széttörik a padlón.
Utólag, az eseményeket rekonstruálva rájövünk, hogy az angyal az újságban tartózkodott. Szó szerint is, és képletesen is. Bemutatott motorunk építője és gazdája ugyanis Angyal Ákos névre hallgat. Motorját egy Honda Shadow-ból építette, innen tehát a cikk címe, az Angyal-árnyék, melyet hosszas tanakodás után végül kötőjellel írtunk.

 

Motorok Custom sarok Double Freerdom: Honda Shadow easy rider módra

 

Képletesen azért beszélünk angyalról, mert a motor a világnak a béke után vágyódó időszakát - a hippikorszakot, a „Make love not war”-t, az atomháború elleni tiltakozások, a szabad szerelem korát, Dennis Hoppert és Peter Fondát - idézi fel.
A valójában Double Freedom névre hallgató mű tulajdonképpen egy emlékmotor, amelynek alapját az építő egy régi, épített motorokról szóló elsárgult könyv lapjain látta. A Double Freedom kiindulási pontjául egy 1995-ös, négysebességes Honda Shadow VT600 Steed szolgált. Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy dupla karburátoros erőforrásról van szó, hiszen ez nem csak nagyobb dinamikát kölcsönöz a motornak, de a névadásban is szerepet játszik. A VT600 Steed a maga korában kifejezetten népszerű volt már gyári állapotában is, hiszen rajta és a Harley softaileken kívül nemigen akadt olyan modell, amely gyárilag is a rugózott, ámde merev vázat imitálta volna. A VT600-at ezért azok a motorépítők kedvelték, aki számára nem volt szentségtörés choppert japán vagy brit motorból dolgozni. Egy szó, mint száz, a Honda VT600 igen jó kiindulási alap a motorépítéshez, különösen, ha valaki klasszikus chopperben gondolkozik, mint Angyal Ákos.

 

Motorok Custom sarok Double Freerdom: Honda Shadow easy rider módra

 

A munkálatok több lépésben zajlottak, első körben a kissé megkopott felniket polírozták tükörkrómra, erre azért volt szükség, mert megtartották az eredeti 19/15 colos átmérőjű eredeti felniket. Időközben keskenyebb gumikat rendeltek előre és hátra, ez különösen a hátsónál volt indokolt, hiszen a ’70-es években még ennél jóval nagyobb motorok sem gördültek 170-es hátsó gumin. Második körben leültették a motor hátulját, a lengővillát lekrómozták, elkészítették a rövidre vágott, stílszerű sárvédőket, ez után kicserélték az kormánykifliket, amelyek elfokolva tartják a meghosszabbított teleszkópokat. Ezt követően kialakították a speciális speciális lángnyelv alakú váznyúlványt és a rozsdamentes oldalburkolatot, amelyen hegesztett felirat hirdeti a motor nevét.

 

Motorok Custom sarok Double Freerdom: Honda Shadow easy rider módra

 

Külön figyelmet érdemel a krokodilbőr mintázatú kétrészes ülés és kormánymarkolatok, valamint az autentikus szemcsés-flitteres dodzsem fényezés. Ez utóbbit egyébként tavaly a Harley-Davidson dizájnerei is előhúzták történelmi kelléktárukból. Nem mehetünk el említés nélkül a kormánykiemelő és a kormányarmatúrák polírozott rézcsavarjai mellett sem, ez utóbbiakat is előszeretettel alkalmazták a korabeli építők. A magas és hegyes háttámla látványától ugyan azonnali szívhalált halna egy TÜV tisztviselő, mindazonáltal annyira korhű, hogy Peter Fonda Captain Americájáról is származhatna. A kormány módosított Ape Hanger, a vezetéke a belsejében futnak, és hogy a Double Freedom nehogy észrevétlen maradjon, nyitott egyedi kipufogókat kapott, amely minden bizonnyal a szomszédok rémálma.

 

Motorok Custom sarok Double Freerdom: Honda Shadow easy rider módra

 

Véegzetül említsük meg, hogy a lakatos és fémmunkákat Sándor István, a fényezést a Répa Design, a stílustervezést Angyal Ákos végezte.
A Duble Freedom a 2013-ban Hollandiában megrendezett Európai Shadow Találkozón nagy sikert aratott.

 

Motorok Custom sarok Double Freerdom: Honda Shadow easy rider módra