Honda RC213V-S

A Honda a Katalán Nagydíjon tartotta a RC213V-S bemutatóját. Nem véletlenül, hiszen ez a motor nem kevesebb, mint egy utcai MotoGP-modell.





Amikor 2002-ben megkezdődött a négyütemű korszak a MotoGP-ben, a Honda váratlanul egy ászt húzott elő az ingujjából. A V5-ös erőforrással hajtott RC211V zseniális húzásnak bizonyult, és sikert sikerre halmozott a szezonban.

 

A rajongók és a szakemberek egyaránt el voltak ragadtatva, és nem kellett sokáig várni egy közúti forgalomra alkalmas modell hírére. Maga a motor azonban csak nem jött. Ehelyett a Ducati öt évvel később a jómódú vásárlók számára kihozta a Desmosedici RR-t. A Honda visszahúzódott. Aztán három évvel ezelőtt elkezdték tervezni a MotoGP-gép utcai változatát.

 

 

Az első előfutárt tavaly ősszel láthattuk a milánói EICMA-n egy prototípus formájában. A Katalán Nagydíj alkalmával pedig a Honda végképp fellebbentette a fátylat.

 

A Honda egyértelmű üzenete: az RC213V-S egy fajtiszta MotoGP-rokon. A legmesszebbmenőkig ugyanolyan felépítésű, és ugyanazzal a műszaki felszereltséggel látták el, mint a versenygépet. Csak az olyan, a közúti forgalomba helyezéshez alapvetően szükséges dolgokkal egészítették ki, mint lámpák, önindító, tükrök, oldaltámasz és egy csendes kipufogó. Az, hogy a Honda összes japán projektvezetője mellett a gyári pilóták, Dani Pedrosa és Marc Márquez is megjelent az eseményen, Casey Stoner pedig a vasárnapi versenynapon meg is tett vele egy bemutatókört, jelzi, hogy a Honda mekkora jelentőséget tulajdonít ennek az image-hordozónak...

 

A teljes tesztet a Motorrevü 2015/09-es számában olvashatja!

 

Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat