Kapcsoltak a Harley-nál: itt az első dirt track stílusú modell





Természetesen a Harley-Davidsonnál sem vakok a fejlesztők. Ugyan nagyon erősen ragaszkodnak a tradicionális modelljeikhez, de azért nem áll tőlük távol az sem, hogy néhanapján új területeken is kipróbálják magukat.

 

Ennek legfrissebb bizonyítéka a vadonatúj Street Rod 750-es, ami ahogy a neve is mutatja, a Street-család tagja. Alapjait a Street 750-esben megismert, 60 fokos hengerszögű Revolution X blokk adja, amit azonban alaposan átdolgoztak, hogy jobban illeszkedjen a megcélzott dirt trackes stílushoz.

 

Motorok Harley-Davidson Street Rod (2017)
Kattintson a képre a galériához!

Nagyobb légszűrőházat, 42 mm-es torokátmérőjű, dupla fojtószeleprendszert és új hengerfejet kapott, amiben mélyebbre nyitnak a szelepek. A kompresszió 11.0:1-ről 12.0:1-re ugrott, így nagyjából 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és 20 százalékkal több nyomatékot, szám szerint 68 lóerőt és 64 Nm-t kapunk a kéthengerestől.

 

A Street Rod a többi területen is újat hozott.

 

A felfüggesztésében például hiába keressük az elődök hagyományos villáit és szimpla tárcsafékeit. Helyüket 43 mm-es belsőcső-átmérőjű, fejenálló teleszkópok és 300-as, dupla tárcsák vették át. A hátsó traktust szintén alaposan átrajzolták. Hosszabb lengőkart, külső gáztartályos, hosszabb rugóutakkal felvértezett rugóstagokat és az eddigi 15 helyett 17 colos hátsó kereket láthatunk most már ott.

 

Szintén érdekesség még az új ülés, a széles, dragbar kormány és a kormányvégtükrök, na meg persze a LED-es hátsó lámpa, ami egészen gusztusos befejezést ad az amerikai gyártó újdonságának.

 

Legközelebbi ellenfelei között például a Yamaha ősszel bemutatott különlegességét az SCR950-est említhetjük, ami szintén egy krúzeres alapokra épített dirt tracker.