Gigamachine Aluracer - Kettős természet

Keveredik benne a retró és a modernitás, a régi és az új, a tradicionális és a high-tech újdonság. Számítógéppel tervezték, kalapáccsal gyártották.





Az Alu Racer végre valami más, mint amit a customműhelyektől megszoktunk. Már csak azért is, mert fogatot viszonylag ritkán építenek a customizerek. Amennyiben állításunk igaz, akkor a Gigamachine, a hazai motorépítés egyik kulcsszereplője máris elérte célját, amely nem volt más, mint hogy kerékre állítsanak egy szokatlan, feltűnést keltő alkotást.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

Kattintson a képre a galériához

 

Az ötlet három éve született meg, és lassan kristályosodott ki annyira, hogy már észre lehetett venni: ennek a gondolatnak három kereke van. Aztán ahogy tovább tisztult a kép, már az is látszott, hogy kettős természetű lesz, hiszen lesz benne valami régies, és lesz benne valami letagadhatatlanul modern. Aztán idővel az is megfogalmazódott, hogy alumíniumból lesz, az elképzelés kezdett határozottabb formát ölteni. A végső forma eddig szokatlan módon született meg – a Gigamachine legalábbis most használt először számítógépet egy munkájának megtervezéséhez. Mint bevallották, rengeteget segített nekik, bár a mai napig kissé idegennek tartják a CAD-del való tervezést a motorépítés világától. A munkafolyamatokat azonban meggyorsította, hogy nem az alumíniumlemezek kalapálása, tucatnyi próbálkozás során született meg a forma, hanem virtuálisan, amit már csak le kellett másolni, vagyis létre kellett hozni a tervet materiális valóságában. Egyébként hadd áruljuk el, még így is rengeteg időt töltöttek el tervezgetéssel – csak még nem a műhelyben, hanem monitor előtt. Ha úgy tetszik, már ekkor megmutatkozott az Alu Racer kettős természete, hiszen számítógépen formálódott meg, és kézi munkával, kalapács és görgős henger alatt született meg.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine AluracerÍgy kell kinéznie egy világbajnoki hatodik helyezett motornak. Egyéniség és konzekvencia a stíluselemek alkalmazásánál

 

A Gigamachine motorálmodói már korábbi munkáik során beleszerettek az alumíniumba, mint anyagba, nem volt hát kétséges, hogy ebből készül az újdonság. Vonzódnak a retró műfaj felé is, és egyszer csak azt vették észre, hogy az 1920-30-as évek szivar alakú versenyautóinak és a hotrodoknak a formái néznek rájuk vissza a monitorról.
A feladat gyakorlati része egy Pannónia oldalkocsi vázának és egy Harley-Davidson Night Trainnek a beszerzésével folytatódott. A motorról eleve tudták, hogy a váz és a blokk marad, a többi részét újra gyártják, a Pannónia-vázat azonban alapnak tekintették – ezt egyébként gyakran használják azok, akik oldalkocsis építésére adják a fejüket –, mindössze megerősítették pár helyen, és inkább a felépítményt igazították a vázhoz, mint fordítva.
Az oldschool hatást öntött alumíniumfelnivel és brutál vastag gumikkal oldották. A motor hátul 240-es, elöl 150-es papucsokat visel, ugyanolyat, mint az oldalkocsi felnije.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine AluracerMotorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A múltra utal a motor vázának szabadon hagyott gerincrésze és a kétoldali, osztott üzemanyagtank is. A fényezéssel szándékosan visszafogottan bántak, a fogat jelentős részénél látható maradt a nyers alumínium, ahogyan egykor a versenyautóknál és repülőknél is gyakran előfordult. A főbb egységeket hozzájuk illő perifériákkal egészítették ki, mint a széles, lapos kormány, a springervilla. A tank lemezes légbeömlő-imitációjának eleme megismétlődik a páros leghangsúlyosabb pontján, az oldalkocsi elején mint hűtőrács, hasonló mintát találunk a fényszóró fényterelő lemezeinél, de még a kormányon díszelgő fékfolyadéktartálynál is.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

 

Az egység optikailag késznek mondható, de még zajlik a geometria beállítása, a finomhangolás a jobb vezethetőség érdekében. Az Alu Racer jelenleg keresi gazdáját, amit valószínűleg nem lesz nehéz megtalálnia, hiszen kategóriájában idén megnyerte a Magyar Motorépítő Bajnokságot, az esseni motorépítő-világbajnokságon pedig hatodik helyezést ért el.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

Az Aluracer ugyan kiállítási motornak készült, de ez nem jelenti azt, hogy motorozhatatlan lenne. Leendő gazdája közúton is használhatja majd