Éjszaka felbőgnek a motorok

Éjszakai verseny, avagy egy új korszak kezdete a Stunt Riding sportban – Kunmadarason napnyugta után csapnak össze a versenyzők.





Az idei év számos változást fog magával hozni. A fő cél a versenyek megreformálása, pörgősebbé, látványosabbá tétele volt. A kötelező gyakorlatok tekintetében az első keréken gurulásra (stoppie) való rágyorsítás távolsága lett 30 méterre visszavéve. Korábban 40 méter állt a versenyzők rendelkezésére. Ami biztos, hogy a változás még nagyobb kockázatot és látványt fog eredményezni az élversenyzők körében. További izgalmakat fog eredményezni az is, hogy a gumiégetésre és az egykeréken forgásra is több pont kapható ezentúl, 3 illetve 5 pont / kör az eddigi 1 helyett. Így most már minden gyakorlat egyforma fontossággal bír. A kötelező gyakorlatokat a már megszokott 4 perces elődöntők fogják követni, melynek lebonyolítási rendjében nem is történt változás. A döntő viszont 8 percről 6 perce rövidült. Eddig is komoly tempót kellett menni ahhoz, hogy minden trükk bemutatásra kerüljön, ezentúl viszont még többre lesz szükség.
A záró akkordját a versenyeknek mindig a „szuper finálé” jelenti. Ez az a rész amikor két motoros versenyzik egymással, egymás mellett haladva, szinkronpályán.

És a versenyzők

Végh Tamás, a Divízió1-s kategória tavalyi bajnoka, aki tavaly három első és egy második hellyel zárta az évet gőzerővel dolgozik a trükkjei fejlesztésén azért, hogy megvédje bajnoki címét. Egy kisebb kényszerpihenőt követően nap nem telik el úgy, hogy ne gyakorolna Tomi legalább egy órát. Sok-sok motor tetején ülős- állós gyakorlat várható. Motorok terén nem történt változás a tél során, Tomi továbbra is kettő Kawasaki ZX-6R 636-t használ a versenyek és a bemutatók során.

Kötél István tavaly robbant be a versenyzés világába és rögtön az első évben le is tette a névjegyét. 100%-os teljesítményt nyújtva, négyből-négy versenyt megnyerve lett bajnok a Divízió2-es mezőnyben. Kötél eddig egy Honda CBR1000RR nyergében volt látható és a dinamika sosem hiányzott a műsorából. Idei szezontól kezdve viszont a Honda mellé csatasorba állított egy 636-os Kawasakit is, hogy a lassú technikás gyakorlatokra is ráerősítsen. További változás, hogy a szabályok értelmében mostantól a Divízió1-es versenyzőkkel kell összemérnie erejét Kötélnek.

Molnár János volt tavaly a másik 100%-os ember. Kacsa a Stunt Riding Junior tehetségkutató és felhozó kategóriának volt az „uralkodója”, nem első éve. Amire már sokan vártak az elmúlt évek során az a tavalyi évben megtörtént. Kacsa a Simson mellett elkezdett egy 636-os Kawasakit használni. Nagyon rövid idő alatt sikerült összeszoknia az „új” technikával és ezzel egy időben elkezdte a terveket szövögetni jövőjét illetően. Ebben a pillanatban sem konkretizálódott még, hogy Jani melyik kategóriában fogja folytatni a pályafutását. Divízió2 csábító, a bajnoki esélyek miatt ugyanakkor Kacsa merészebb húzáson gondolkodik. Lehet, hogy a „középső” kategóriát kihagyva rögtön a Divízió1-ben méreti meg magát a magyar és külföldi vetélytársakkal szemben.

Angyal Zoltán egy sérülés miatt kihagyni kényszerült a tavalyi első fordulót. Ezt követően bár részt vett a bajnokság fordulóin és futam győzelmet is elért, Végh Tamást már nem tudta megelőzni, így összetettben a második helyen végzett. Zoli azóta rengeteg gyakorlás árán kidolgozott két új trükköt, melyeket májusban Kunmadarason be is mutatott. Érdekes lesz versenyeken látni a háttal forgást és az eleje nélküli háttal egykereket. Divízió1-ben garantált lesz az izgalom és a csata.

A Divízió2-es kategóriában Palatinus Attila követte összetettben a tavalyi bajnok Kötél Istvánt, az az második helyen zárta élete első verseny szezonját. Kötél Divízió1-ben folytatja a karrierjét így Attila a kategóriája egyik fő esélyessé lépett elő. A tél folyamán többek között jégmotorozással edzett, hogy minél jobb formában vághasson neki a szezonnak. Új trükköket is sikerült megtanulnia illetve titán lemezt is szerelt a motorjára azért, hogy az első éjszakai versenyen látványos körülmények között érje el azt az eredményt amire már régóta vár. Természetesen ehhez a többieknek is lesz egy-két szava.

A Stunt Riding Juniorok között Balla Balázs egyedül Molnár Jánost nem bírta megelőzni, de a második helynek is nagyon örült év végén. Balázs teljesítményét mindig nehéz volt értékelni a versenyeken használt robogói miatt. Külföldön sok helyen külön kategóriát képeznek a robogók és a váltós gépek, viszont jelenleg itthon még nem kerültek elszeparálásra. Egy biztos egyikkel sem egyszerű. A „probléma” megoldódott, Balázs időközben motort váltott és a mezőnyben egyedüliként egy TZR 50-es Yamahával áll rajthoz. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy jobban élvezi ezzel a géppel a motorozást mint a korábbiakkal. Az, hogy milyen eredmények elérésére lesz képes az hamarosan kiderül.