Egy Honda CX500 újjászületése

A kisújszállási Szilágyi János sokunk álmát megvalósította. Egy Honda CX500ból épített café racert - nem is akár milyet.





A motorhoz egy csere eredményeként jutott hozzá - egy oldalkocsis IZS volt az ellenérték. Ez után János nekilátott a felesleges sallangok lebontásának, és az alkatrészek keresgetésének - ez utóbbi több csatornán zajlott egyszerre, járt MÉH telepen, túrta az internetet, és meglátogatta a barátait - a tökéletes részletek bárhol meglapulhattak, nem lehetett felületes.

 

Motorok Honda CX500 Café Racer

Klasszikus arányok, a kipufogódob és az ülés Harley-Davidson. A bandázs eredetileg krémszínű volt, azóta kifehéredett

 

 

Motorok Honda CX500 Café Racer

A kilométeróra eredeti, a műszerfal egyedi

 



Az első villa gumiharmonikája például egy VW Golf kormányművéből származik, a fejidomot egy békéscsabai mester gyártotta, a kormányt egy motoros boltot üzemeltető baráttól került elő, a kormányvégtükröket az interneten rendelte, a klasszikus gyémánt mintás markolatok pedig eredetileg MZ-hez készültek. A sikeres kutatás után rengeteg kézi munka következett, a motoron sok elem saját gyártású: a tank például ilyen, alapját a gyári képezte, ami némi flexelés, vágás, hegesztés, csiszolás, gittelés és festés után nyerte el jelenlegi formáját. János szerényen csak annyit mondott, hogy ez több hetes folyamat volt.

Motorok Honda CX500 Café Racer

Az üléspúp hosszas kalapálás eredménye...

 

 

Motorok Honda CX500 Café Racer

 



A hátsó idom szinttén otthon készült a kalapács alatt, a rendelt hátsó lámpa sem úszta meg az átalakítást, ahogyan a sárvédő sem: a CX500 eredeti elemét János megvágta, majd Jawa alkatrésszel egészítette ki, hogy elnyerje mostani formáját.A látványos főegységek mellett nagyon fontosak még a részletek: a régies kapcsolók mellé egyedi műszerfal készült, ami szintén János saját alkotása. A megjelenés mellett szerencsére kevés gondot kellett az erőforrásra fordítani. A blokk jó állapotban volt, mindössze a kuplungot kellett felújítani, kitisztítani és beállítani a karbit, majd belőni pontosan a szelephézagokat - ezekkel azóta sincs gond. A V2-es antikolását még az előző tulaj végezte, és ez annyira megtetszett Jánosnak, hogy nem is nyúlt hozzá.

 

Motorok Honda CX500 Café Racer

 

Motorok Honda CX500 Café Racer

Kattintson a képekre a galériához!




A stílus és a motorozhatóság volt az építés során a két fő szempont - az előbbi, mint látjuk, remekül sikerült, egy helyen volt szükség csupán kompromisszumra az utóbbi javára. Ez pedig a kormány, ugyanis a café racerséghez dukáló csutkakormányt János dereka nem tolerálta. A motor praktikuma így megmaradt, ráadásul a faridom eltávolítható, és onnantól kezdve a CX teljes értékű motor két fő számára is.