Egy BMW R 65 újjászületése - CaféRacer42

Már évek óta foglalkoztatta a gondolat, hogy új, izgalmasabb életet kellene kezdenie - Részletek Kútvölgyi Pál blogbejegyzéseiből. Szerkesztett változat.





Egy: Bár még csak májusban töltötte be a 26. életévét, már szolid toka reszketett lágyan egykor markáns álla alatt. Korábban roppant hasznosnak tartott idomaira sem volt már oly büszke. Hajdanán jó szolgálatot tettek, de csak tovább növelték azt a mára elnyomhatatlan érzést, hogy többre hivatott, mint hogy kényelmes tempóban, előre jól megtervezett úton, eljusson „A” pontból „B” pontba.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Kettő: … a kevesebb mindig több, de azért jobban nézett ki a tankkal! Azzal a tankkal, amelynek az aljából Sapi huszárosan le akart vágni egy darabot, de a bontás után világossá vált, hogy az alatta elhelyezkedő elemek miatt nem lenne praktikus a csonkítás. Elhatároztuk a rugóstag külső, gáztartályosra cserélését is. A kipufogó hővédő bandázst kap.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Három: …nem szeretnék túl sok színt látni a kész motoron. A fekete (ugye) nem megkerülhető egy motor építése során, de univerzalitása, eleganciája, spiritualitása egyébként is mindig tetszett. A gumi-felni kombó, a blokk egy része biztosan, az ülés, illetve a mögötte elhelyezkedő jellegzetes café racer idom valószínűleg ebben a színben „pompázik” majd. Játszom a gondolattal, hogy a tank tört fehér színű legyen, valami frappáns arculati „játékkal”, ami az ülés mögötti versenyidomon is megjelenik majd.
A BMW logó e két színen kívül már csak egy harmadikat tartalmaz, ami szintén nagy kedvencem. Csupa pozitív asszociációt hív be. Ég, tenger, remény, szabadság, intelligencia, tisztaság. Egy szóval kék. Férfias szín, ráadásul szimbolikája jól kifejezi a motorozás szabadságát és lendületét is. Egy remek Wilbers gátlót már kék rugótaggal rendeltem meg a múlt héten.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Négy: … megjött a két Triton kipufogó, a kék Wilbers gátló, a gyönyörű tanksapka és a Pannónia lámpa. Mi több, a kipufogót, illetve a gátlót Sapi be is építette a vasba, illetve a szemem láttára hegesztette fel az ülést és a hátsó versenyidomot majdan tartó váznyúlványt a motorra! Szikra és könny szökött az objektívembe, illetve a szemembe. Ebben a sorrendben.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Öt: … a váltókarból le kellett vágni egy darabot, mert a kipufogó miatt nem fért volna be alá a lábfejem... A leömlő és összekötő cső hajlítása szintén nagy varázslat volt, de most vagányul és szépen hegesztve köti össze a boxer fedelét a felfelé és nagyra törő kipufogóval. Rémülten vettem észre, hogy a két oldalon a leömlő cső hossza eltérő! Ami nem olyan nagy csoda, tekintve, hogy a boxermotor sajátosságából adódóan, nyilván nem egymással pont szemben vannak a hengerek.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



###


Hat: … két remek vintage Firestone ZZs 350×18-as gumit rendeltem, érkezik előre a második féktárcsa, a Pannónia lámpát is beszerezte már Sapi és a „fenékpróba” után a barna, keresztbordázott bőrülés is elkészülhet. A nyereg mögötti jellegzetes versenyidom megszületését szintén nagyon várom, hiszen meghatározóan markáns design elem lesz a motoron.
Hét: …  nagy örömmel tapasztaltam, hogy elkészült a hátsó versenyidom, a kitámasztó kar, a kormány, az említett Pannónia lámpa felkerült a motorra, mi több, a Mester belevarázsolta az eredeti fordulatszámmérőt és gyújtáskapcsolót is a korabeli lámpatestbe. Így a gyári kulcsot a lámpába dugva fogom életre kelteni a szörnyet.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Nyolc: …a hátsó idomra Sapi néhány diszkrét és keresetlen filcvonással a 65-ös számot rajzolta fel sebtében, tisztelettel adózva a BMW R65-ös donor előtt. Én azonban, meglátva a vasat, gonoszul már a 42-es rajtszám betűtípusát és színét fontolgattam. Milyen legyen a nyereg végleges alakja és vastagsága?


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Kilenc: „Az üléspont határozza meg az álláspontot.” Rá kellett jönnöm, hogy a klasszikus politikusi ars poetica, a motorépítésre is igaz. Csak egy Café Racer (fel)építése során kisebb kárt okoz, mint egy ország (le)építése során. Az ülés szivacsa és a markolatok egyébként hamarosan sötét olíva zöld bőrhuzatot kapnak. A színskálát hosszan nézegetve sem engedtem a magától értetődő fekete, vagy barna szín hívásának.


Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



Tíz: … az építési folyamat a végéhez közeledik. Egyrészt (nyilván) türelmetlen vagyok, másrészt ahogy a motorozásra, úgy tán a motorépítésre is igaz a mondás: „Nem a cél a fontos, hanem az út.” Remek dolog volt látni, ahogy az unalmas pocakos nyárspolgárból egy kisportolt, életvidám világutazó lett!
Úgy érezte, végre helyes irányba állította a kormányt és újra jó bőrben van! Irány a végtelen út!



Motorok Custom sarok Sapka Mûvek: Egy BMW R65 újjászületése



A teljes szöveg a www.blogger42.com oldalon olvasható.