e-max city 80 L - Villamos meneTrend

Lágy ívek, minimalista stílus, utoljára talán a Sachs MadAssnél látott ilyet a világ. Semmi fölösleg, semmi sallang. Csak a működéshez szükséges minimum. A benzinmotoros robogókhoz szokott szemnek még annál is kevesebb.





Biztosan ismerik az agresszív kismalacos vicceket, aki mindenre nemmel felel és mindent letagad. A német E-max nem ilyen. Ahogy elfordítom a kulcsot az elektromos robogó prototípusban, a műszerfal kedvesen (bár németül) üdvözöl, és mindjárt tájékoztat a motor elektromos hajtásáról is.

Az LCD kijelzőről a csinnadratta után kizoomolok egy kicsit. A műszerfal teljes összhangban áll a motor minimál stílusával, egy kilométeróra, pár elengedhetetlen kijelző. Ennyi.

A kezelőszervek akár egy hagyományos robogón, az önindító gombja fölött azonban a booster kiírás tetszeleg. Ez rögtön megcsiklandozza a fantáziám, és már eszeveszett gyorsulást képzelek magam elé. A valóságban a gomb használatával az elektromotor teljesítményét tudjuk rövid időre 2 kilowattról 2,2-re növelni.

A kormány minden részletének végigtanulmányozása után még jobban eltávolodok a robogótól, amely igazi városi járműnek hat. Az egyszemélyes ülés bőven elegendő, a törvény amúgy is gátat szabna a kétszemélyes használatnak. Így az ülés mögött borzasztó méretű doboz kaphat helyet, melynek a felső részén apró háttámla teszi kényelmesebbé a városi utat.
Az alumíniumváz íve szép, igazán kár lett volna eltakarni, és így az az érzése támad az embernek, mintha egy kicsit beleülne és nem rá a motorra.

Motorok e-max city 80 L

Visszakanyarodva egészen a kulcselfordításig, nincs más dolgunk, mint megtekerni a „gázkart”. Ennek hatására a robogó enyhe, villamosra emlékeztető hang kíséretében indul. Gyorsulása az alsóbb rendű utakon elegendő, de a gyorsabb forgalmú, többsávos utakon lehetetlen tartani a tempót. A booster funkcióval fickósabb, a gyengébb 50 köbcentis benzines motorokéhoz hasonló eredményt produkál. A végsebessége 50 km/h, ez teljesen rendben is van.

Motorok e-max city 80 LMotorok e-max city 80 L
Elől és hátul is tárcsafék lassít

A motor – és most kapaszkodjanak meg – akkumulátorral együtt mindössze 68 kilogramm. Ezt a tömeget a városi forgalmon játszi könnyedséggel lehet átfűzni, amiben a futómű és a fékek is partnerek. Utóbbiból elöl és hátul is tárcsát találunk.
Az E-max prototípus padlólemeze kulccsal zárt, a fedelet felnyitva itt találjuk az akkumulátort, amely szimplán kiemelhető a motorból és kihúzható karjával kis bőröndé alakítható, így akár a legfelső emeletre is magunkkal vihetjük, ha éppen töltenünk kell.