Continental Conti RoadAttack2 - Sportos vagy tartós legyen?

A Kawasaki Z800e tartóstesztmotorunk gyári Dunlop Sportmax gumija körülbelül tizenkétezer kilométer után vált csereéretté – egy 3000 kilométeres túrát ugyanis más gumikon futott. Ezúttal egy tartósabb, sport helyett sport-túra kategóriába tartozó szett mellett döntöttünk. Így került képbe a Continental Conti RoadAttack2, amely a kifutott egyes szériához képest több újdonságot kínál.



A motorgumik tudománya nehezen érthető – sokan nem is nagyon foglalkoznak a témával, és szinte találomra választanak, pedig nem véletlen, hogy a motorgyártók szorosan együttműködnek a gumik fejlesztőivel. Ugyanis az abroncs a kapocs az út és a motor között, minden gyorsítás, fékezés, kanyarodás, visszajelzés keresztülmegy rajta. Ezért ha a gumi rossz, mindent annak érzünk. Ezzel a tétellel a motorgyártók is mélyen egyetértenek, ezért igyekeznek összhangba hozni motorjaikat az abroncsokkal. És ha a Honda VFR1200F, a Kawasaki Versys és BMW R 1200 R, illetve RT modellekre is ezt szerelték gyárilag, mert úgy gondolták, ezen az abroncson keresztül tudja a motor a legjobb oldalát mutatni.

 

galéria Continental Conti Road Attack2

 

Ehhez azonban hangzatos fejlesztésekre volt szükség, amelyeket élesben vizsgáztattunk, ráadásul egy olyan motorral, melynek ennél sportosabb karakterű volt a gyári gumija. A klasszikus szerelői gondoskodás egyik jele, amikor a gumicsere után a pilóta lelkére kötik, hogy eleinte csak óvatosan menjen, mert az abroncs csak bejáratás után nyújtja tudásának maximumát – az úgynevezett formaleválasztó anyagnak ugyanis le kell kopnia a futófelületről. Ezt az intést próbálják feledtetni a Traction Skin nevű mikrobarázdák a RoadAttack2 felszínén. Tehát a gumi futófelületét finom csiszolópapírhoz hasonlóan szemcsésre alakították ki, amit puszta kézzel is érezni. A bejáratási időre vonatkozó jó tanácsokat azonban érdemes megtartani, de a RoadAttack2-nél határozottan szűkebb a friss abroncs jelentette veszélyzóna.

 

galéria Continental Conti Road Attack2

 

A CCT (Continuous Compound Technology – folyamatos keverék technológia) ennél sokkal tovább boldogítja a tulajdonost. Ennek lényege, hogy nem különböző összetételű zónák váltják egymást, hanem egy keverékből készül a futófelület, de egy különleges hőkezelési eljárásnak köszönhetően középen keményebb, míg a vállakon lágyabb, a kettő között pedig folyamatos az átmenet. Ezzel a túragumiktól elvárt tartósságot növelik – a kemény felület ellenállóbb a hosszú és gyakran szükséges autópályás szakaszokon, míg a lágy széleket a sportosság követeli meg. A vállak rugalmas kialakítása ráadásul mély bedöntésnél kilapul, így nagyobb felületen biztosít kapcsolatot az úttal.

 

galéria Continental Conti Road Attack2

 

Bár dolgoztak a futófelület mintázatán, hogy az árkok fékezésnél és gyorsításnál kevésbé deformálódjanak, valamint nagyobb stabilitást biztosítsanak, de a hétköznapok és a túrák során sokkal feltűnőbb az első generációs RoadAttacktól eltérő profil. Míg az előd keresztmetszete U alakú volt, addig a RoadAttack2 kifejezetten sportos V profilt kapott – ettől van az embernek olyan érzése, mintha a motor szinte magától bedőlne a kanyarba.
Igazán nagyot futásteljesítményben és nedves tapadásban fejlődött az elődhöz képest, száraz tapadásban és kezelhetőségben valamivel megelőzi, és komfortban csak minimálisan javult.

 

galéria Continental Conti Road Attack2

 

Az elhasznált, szögletesre kopott Dunlopok után mintha kicserélték volna a Kawasakit. Visszatért bele a kezesség, ismét pontosan lehet vele kanyarodni – nedves és száraz úton egyaránt. Összességében a Conti RoadAttack2 egy nagyon jó minőségű, változatos körülmények között is jól tapadó prémium sport-túra abroncs, amellyel sportos profiljának köszönhetően jó érzés lendületesen motorozni. A rövid távú tapasztalataink mindenképpen pozitívak, egyedül az maradt kérdés, hogy a már-már sportgumikat idéző tapadásért cserébe feláldozták-e a tartósságot?