Baby GS
Most már tény, hogy egészen kis tagja is van a nagy múltú GS sorozatnak. Kvázi egy zanzásított GS, 313 köbcentiméteres, egyhengeres motorral. Először a sajtó képviselőinek volt alkalmuk találkozni vele álca nélkül, a maga teljes pompájában, aztán a novemberi milánói EICMA-n a nagyközönségnek is megmutatta magát. Lássuk, mit is tud pontosan az új G 310 GS!
Sokan talán éppen baby GS-nek fogják hívni majd, függetlenül attól, mennyire érett és felnőttes benyomást kelt. Merthogy felnőttes a megjelenése, ahhoz nem fér semmi kétség. Ugyanúgy, ahogy naked bike testvéréé, a G 310 R-é is (lásd első menetpróbáját a 16. oldalon). Ez utóbbinak és neki sok közös vonása van.
Nyilván nem lehetett volna elvárni a BMW-től, hogy gyökeresen átalakítsa a hátradöntött, elöl a szívóoldalt, hátul a kipufogóoldalt felvonultató egyhengeres motort csak azért, mert a pörgős természete miatt nem feltétlenül passzol a „túraenduróba”.
Kattintson a képre a galériához! |
Azért tettük idézőjelbe a túraendurót mert, ha jobban megnézzük a GS futóművét, és összehasonlítjuk az aszfaltra tervezett G 310 R-ével, akkor láthatjuk, hogy nem kimondottan terepre való. Első ránézésre csupán a 19 colos első kerékben és a valamivel hosszabb első rugóútban különbözik egymástól a két felépítmény, a váz, a lengővilla és a fékrendszer egy az egyben került át az R-ről.
###
Ugyanez érvényes a műanyag idomok mögé bújtatott tankra, az ülésre, a terebélyes kipufogódobra és a háromszög alakú fényszóróra is. Az, hogy mégis önálló, mondhatni GS-es megjelenés jellemzi az újdonságot, a formatervezőknek köszönhető.
A G modellcsalád második tagja esetében is jó munkát végeztek. A kacsacsőrt formázó első sárvédőidom markáns külsővel ruházza fel, akárcsak a kis plexi, amely mindazonáltal meglepően alacsony, és emiatt nem éppen túramotoros jellegű.
Egyébként sem állhatott első helyen a fejlesztési szempontok között nagy távolságok teljes vértezetben, vagyis kofferekkel és topcase-zel való megtétele (habár a csomagtartó vázon kialakították a szükséges rögzítőpontokat). Ahhoz nem elég nyomatékos a kis GS motorja. Az R-nél még ellensúlyozni tudták némelyest rövidebb szekunder áttétellel, a GS-nél azonban éppen az ellenkezőjére lett volna szükség, de akkor meg nem lehetne kevés váltómunkával használni.
![]() |
![]() |
![]() |
Nem holmi spórolós változatnak, hanem teljes értékű motorkerékpárnak tűnik a G 310 GS. Topcase nem jár majd hozzá, csomagtartó váz viszont igen. Közvetlen felfogatású a rugóstagja |
Azzal vágta át a BMW a gordiuszi csomót, hogy másképp határozta meg a mini GS jellemző felhasználási területét, mondván, elsődlegesen mindennapos használatra, nem pedig túramotorozásra való. Hatásosan támogatja ilyen célú alkalmazását a kimondottan élénk természetű, pörgős motor, az R változatban már bizonyított, jól működő, kezes futómű és a kis tömeg. 169,5 kilogramm saját tömege nem sokkal több, mint csupasz testvéréé.
Ennek fényében már a 34 LE teljesítmény sem tűnik olyan kevésnek, még annak ismeretében sem, hogy riválisai akár tíz lóerővel többet hoznak ki hasonló hengerűrtartalomból.
Sajnos érdeklődésünk ellenére még nem sikerült kiderítenünk a legkisebb GS hazai árát. Biztosan annyit mondhatunk, hogy csupasz testvére, a G 310 R 1 600 000 Ft-os áránál biztosan többe kerül majd.
A kérdés már csak az, hogy mennyivel. Ha sikerül 1 700 000 Ft körüli tartományban tartani, akkor
kijelenthető, hogy nemcsak brazil és ázsiai, hanem fiatal európai felhasználók számára is megfontolandó ajánlat lesz a G 310 GS.