Még az új Superleggera is reszkethet a BMW-től


A BMW sem habozott leleplezni újdonságait, melyek közül természetesen néhányat már jó előre sejtettünk azonban volt egy olyan meglepetés, amitől majdnem a szék mellé ültünk.

 

Előbbiek közé tartozik a G 310 GS, ami ha jól számoljuk a G 310 R és a TVS Akula 310 (egyelőre csak tanulmány) után a harmadik olyan újdonság, ami a német gyártó és az indiai TVS közös munkájának gyümölcse.

 

Motorok BMW G 310 GS (2017)
BMW G 310 GS - galéria


Ahogyan a csupasz testvérére, úgy az új túraenduróra is igaz, hogy a BMW-nél fejlesztették, de a gyártása Indiában zajlik.

 

Érdekességei közé a hosszú rugóutakkal felvértezett, enyhébb terepezésre alkalmas felfüggesztés és a különleges, offroad abroncsok sorolhatók.

 

A nagyobb GS-eket eszünkbe juttató idomai alatt az R változatban már megismert, 313 köbcentis egyhengeres lakozik, ami ebben az összeállításban 34 lóerőt és 28 Nm nyomatékot képes a hátsókerékre szabadítani.

 

Kíváncsian várjuk, hogy a 310 GS miként veszi majd fel a versenyt például az Európában most először bemutatott (néhány hete Kínában már leleplezett) Suzuki V-Strom 250-nel, vagy a Kawasaki Versys 300-assal.

 

Szintén érdekes lesz megnézni, hogy mennyire lesz kelendő a BMW másik teljesen új GS-e, az R nineT Urban GS. Az 1980-as évek R 80 GS-ét idéző modell olyan klasszikus megoldásokkal operál, mint a minimalista szélvédő, a kerek műszerfal és a villák csúszószárait védő harmonikák.

 

Motorok BMW R nineT és Urban GS (2017)
R nineT Urban GS és új R nineT - galéria

Természetesen az R nineT vonalból kiindulva senkit nem lep meg, hogy a Heritage család többi tagjához hasonlóan, ebben a típusban is a német cég utolsó léghűtéses bokszere dolgozik. A váza egy az egyben megegyezik a korábban már megismert R nineT Scramblerével. Felfüggesztése 125, illetve 140 mm-es rugótutat kínál (elöl/hátul). Alapesetben kovácsolt alumínium keréktárcsákon gördül, de az endurósabb kivitel természetesen küllős felniket kapott, melyek átmérője elöl 19, hátul 17 col.

Érdekessége, hogy elektronikai fronton mindössze ABS-szel operál és a manapság széles körben terjedő menetbiztonsági rendszer csak extraként vásárolható meg hozzá. Hazai árat egyelőre nem tudunk, de Németországban 13 000 euró körüli összegérét kaphatják meg a vevők.

 

Folytatásban érdemes szót ejteni az új K 1600 GTL-ről, ami többek között javított szélvédelemmel, új színekkel és felfrissített erőforrással érkezik a következő szezonra. A német gyártó túramodelljeinek zászlóshajója fehér, szürke, vagy az Elegnace kivitel esetében fekete fényezéssel lesz kapható.

 

Motorok BMW K 1600 GTL (2017)
K 1600 GTL - galéria


Hathengeres erőforrása továbbra is 160 lóerőt produkál, azonban most már teljesíti a januártól hatályos Euro4-es normákat, ami nélkül nem lehetne sokáig forgalmazni.

Érdekességei közé a Kölnben megismert, új K 1600 GT-n debütált Emergency Call rendszer tartozik, ami baj esetén rendkívül gyors segítségkérést tesz lehetővé.

 

Szintén a csúcskategóriát képviseli, ám egy egészen más vásárlóközönség számára, a megújult R 1200 GS, ami 2017-re új elektronikákkal és felfrissített külsővel, javított szélvédelemmel gazdagodott. A túraenduró többek között opcióként megkapta az úgynevezett Hill-Start Controlt, aminek feladata, hogy megakadályozza a lejtőn visszagurulásokat. Emellett szintén kérhető hozzá a Riding Modes Pro, ami off-road specifikus vezetési módokat, kanyar ABS-t és dinamikus féklámpa kontrollt foglal magába. Utóbbi erős fékezés esetén automatikusan villog és az elakadásjelzőt is bekapcsolja.

 

Ugyancsak újdonság a BMW félakítv felfüggesztésének következő generációja, a „Dynamic Electronic Suspension Adjustment”.

 

Motorok BMW R 1200 GS (2017)
R 1200 GS Exclusive és Rallye - galéria


Érdekesség, hogy azok számára, akik igazán keményen szeretnék használni az 1200 GS-t, a BMW kínál egy Rallye csomagot, ami egyebek mellett durva offroadozáshoz jobban igazodó, hosszabb rugóutakkal operáló felfüggesztést foglal magába.

A másik, tehát a kevésbé terepes irányt kedvelők részére pedig megszületett az Exclusive verzió, ami az inkább az elegánsabb irányt igyekszik megvalósítani.

 

Az F 800 R és az F 800 GT a kéthengeresek táborában hozott újat. A közös platformon nyugvó modellek 2017-re áttervezett külsővel és új színekkel próbálják meghódítani azok szívét, akiknek ez a méretosztály az optimális. Mindkettő új kipufogóvéget és új műszerfalat kapott, a GT esetében pedig szintén új a galvanizált embléma és a gravírozott szélvédő.

 

Motorok BMW F 800 R és F 800 GT (2017)
F 800 R és F 800 GT - galéria

Végül pedig nem lehet elmenni a BMW eddigi talán legdurvább modellje mellett, amitől tényleg majdnem a szék mellé ültünk. A bajorok óriási meglepetésként mutatták be a HP4 Race-t, ami az ígéretek szerint jövőre megvásárolható is lesz. Az egyelőre prototípusként megismert kétkerekűről Stephan Schaller, a vállalat elnöke elárulta, hogy természetesen csak „szigorúan limitált példányszámban” fogják kínálni és, hogy az év második felétől gördül a szalonokba.

 

Motorok BMW HP4 Race (2017)
HP4 Race - galéria

Amit viszont már most láthatunk, az a Ducati 1299 Superleggeráéhoz hasonlóan karbonból készült váz és idomzat, ami jelentős súlycsökkentést feltételez. Ezek mellett az Akrapovic kipufogó, a Brembo fékek és az Öhlins futóműelemek is azt sejtetik, hogy a BMW be akar törni a sportmotorok abszolút csúcskategóriájába, amibe például olyan modellek sorolhatók, mint a Honda RC-213V.


(BMW)