Aprilia SRV 850 ABS/ATC - Bajnok a ringben

76 lóerejével az Aprilia SRV 850 ma a legerősebb a robogók piacán, ABS-szel és kipörgésgátlóval felszerelve pedig immár elektronikus szempontból is csúcsgépnek számít. És egyébként?





Egyébként az SRV 850 nem teljesen új: alapjában véve egy korszerűbb és agresszívabb megjelenésű Gilera GP 800, amely 2007-ben látta meg a napvilágot. Az SRV 850 változatlanul 839 cm3-es lökettérfogatával és 76 lóerejével továbbra is a legnagyobb és legerősebb, valamint a leggyorsabb gyári robogó ezen a világon. 0-ról 100 km/h-ra 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, az „ami a csövön kifér” esetében a maximum 193 km/h. Ezekhez az eredményekhez a többi robogó fel sem érhet. A szuperlatívuszok ellenére a Gilera életében máig nem következett be az igazi áttörés, úgy tűnik, a sportos attitűd, a jófiús design és a takarékos felszereltség kombinációja nem bizonyult annak, amire a robogósok igazán vágytak.

 

Súlyos, erőteljes megjelenése nyomatékosítja, hogy jelenleg az SRV 850 a legerősebb gyári robogó

 

Most az SRV feladata lett meghódítani a potenciális vásárlókat. Megjelenésében erősen emlékeztet a jelenlegi világbajnok superbike-motorra, Max Biaggi RSV 4-esére. Bár az SRV-nek már nincs elektronikusan állítható szélvédője, végre viszont jól működő ABS-t mondhat magáénak. És nem csak azt: ahogy az egy csúcsgéphez illik, a túlságosan nagy erőhatásnak egy – ráadásul kikapcsolható – kipörgésgátló szab határt.

 

A műszerfal átfogó információt közöl az SRV állapotáról.


Nem mintha ez a megadott 76 lóerő mellett feltétlenül szükséges lenne: száraz aszfalton a Pirelli Diablo Strada abroncsok tökéletesen ellenőrzésük alatt tartják a V2-es teljesítménykitöréseit. Mindjárt másképp néz ki azonban a dolog csúszós úton, például vizes aszfalton. Az SRV kipörgésgátló nélkül terepen is problémás: egyszerűen beássa magát a talajba, illetve szanaszét szórja a kavicsokat. A kipörgésgátlóval viszont heves szabályzás közepette, de igen gyorsan mozgásba lendül. Ahhoz viszont, hogy sport üzemmódban (amelynél a kipörgésgátló jobban engedi kipörögni a hátsó kereket) is ki tudjuk használni, nem árt a Biaggihoz mérhető tehetség.

 

A jobb hüvelykujj kezeli a kipörgésgátlót: lehet normál vagy sport üzemmódban, illetve kikapcsolva

 

De az SRV a határtartomány innenső oldalán is bizonyít sportosan feszes futóművével, bombabiztos menettulajdonságaival, laza, de nem túl passzív üléspozíciójával, valamint erős, nyugodt járású motorjával, amely vegyes üzemmódban bő 5 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométeren. Ezenkívül nagy szabadmagassága igazi élvezet, amely viszont balra döntve hamar gyászos véget ér a leérő középtámasz miatt. A hétköznapi használat során az is feltűnő, hogy az SRV-nek az eddigiekhez hasonlóan egy meglehetősen kis méretű sisaktároló rekeszen kívül semmiféle más tárolója nincs, hogy az O gyűrűs lánccal megoldott szekunder hajtást nem feltétlenül a legkönnyebb karbantartani, és hogy a 281 kilogrammos telitankolt élősúlyt valahogy fel kell emelni a középtámaszra, illetve el is kell tologatni. De legalább árban nem szállt el, 3 179 990 Ft-ot kérnek érte, vagyis 150 ezer Ft-tal kevesebbet mint a konkurens BMW-ért.