Durván sportosít az Aprilia


RSV4 RR/RF:


A tavalyi nagy hallgatás után frissítette radikális superbike-ját, illetve annak mindkét változatát az Aprilia. A sajtóanyag állítása szerint körönként egy másodperccel gyorsabb a 2017-es modell. Új Öhlins felfüggesztés, új fékrendszer, új APRC elektronikus vezérlőközpont (menetközben állítható kipörgésgátlóval, kanyar ABS-szel és váltóelektronikával), új színes kijelzős műszerfal – azaz nem ragadt le az Aprilia a károsanyag-kibocsátás csökkentése  érdekében elkerülhetetlen lépéseknél, de persze azért tudja az Euro4-et is, 201 LE-s teljesítménye mellett!

 

Tuono 125:

Na ez már nagyon hiányzott! Valljuk be, az RS4 125 minden kiválósága ellenére nem városi szaladgálásra termett. Vele szemben az olaszok 2017-es újdonsága a 125-ös Tuono igazi városi streetfighter. Természetesen a Tuono V4 1100 ihlette vonalait, és minőségében sem marad hűtlen felmenőjéhez. Alumínium váz, fordított első villa, gyönyörű, aszimmetrikus hátsó lengővilla, négydugattyús, radiálisan felszerelt első féknyereg, BOSCH ABS, ultrakompakt, mégis mindent tudó műszerfal (még 20 körös köridő memóriája is van!), csak hogy a legfontosabbakat említsük. A nyolcadliteres erőforrásból is igyekeztek mindent kihozni, ami csak törvényileg lehetséges, még gyorsváltó előkészítést is kapott, ha tulajdonosának pályaambíciói lennének.

 

RS125:

Hihetetlen, de a tinik bálványa, az RS125 már jócskán kinőtt a tinédzserkorból, éppen Kölnben ünnepli a modell debütálásának 25. évfordulóját. A szép kerek szám örömére az Aprilia gyönyörű új kiadással jelent meg, amiről süt a sportosság. Könnyű, karcsú, és természetesen a legmodernebb, elektronikus befecskendezővel ellátott, négyszelepes, folyadékhűtéses 125-ös erőforrást kapta meg. Üléspozíciója extrém sportos, így tényleg azoknak készült, akik kipróbálnák magukat a versenypályán is.

 

Tuono V4 1100/RR:

Az Aprilia szerénytelenül a valaha készült legsportosabb és leggyorsabb csupasz motorjának nevezi az RSV4 közvetlen leszármazottját, az 1100-as Tuono V4-et. Miként a sportos testvére, úgy a naked is számos újításon esett át 2017-re, így megkapta a megújult APRC csomagot, a kanyarABS-et, a sebességtartó automatikát, és a boxutcai sebességhatárolót. Fejlesztettek a fékrendszerén és a futóművén is, és természetesen tisztább is lett. Az Euro4 normáknak úgy felel meg, hogy nem engedtek egyetlen egy LE-t sem veszni az 175-ből. Az alapváltozat mellett egy drágább, exkluzívabb kivitelű RR változat is található a kínálatban.