Boosterek tesztje

Elismerjük, a nagypapa szívinfarktusa kétségtelenül nagyobb probléma, mint szeretett kétkerekűnk indítási nehézségei. A probléma megoldása viszont mindkét esetben hasonló: az áram segít. A gyengélkedő akkumulátorok defibrillátorát boosternek hívják. Tizet teszteltünk közülük.





Katt, katt, katt – az önindító felől érkező utálatos hang csalhatatlan jele annak, hogy most egy darabig nem tudunk elindulni. Legalábbis akkor, ha motorunkon nincs berúgókar, és betolni sem tudjuk a járgányt. Szóba jöhet még az is, hogy egy másik járműről indítjuk el a motort, de gyakran kétséges, hogy a döntő pillanatban rendelkezésünkre áll-e a megfelelő ember a megfelelő eszközzel – például a szomszéd egy bikakábellel és egy járó motorral. Milyen jó is ilyenkor, ha kéznél van egy praktikus, járműtől független indítókészülék!

 

 

Az ilyen és ehhez hasonló kompakt áramfejlesztő berendezéseket többféle néven megtaláljuk a kereskedelemben: powerpack, powerbank, jump starter, booster vagy éppen gyorsindító rendszer. A privát használatra szánt készülékek általában nem nagyobbak, mint egy vastagabb zsebkönyv, ennek a kategóriának a legkisebb képviselői egy tábla csokoládé mméretűek. Alapfelépítésük szinte mindig egyforma: egy műanyag házban elhelyezett lítiom-ion-akkumulátor, amely a 230 voltos hálózatról vagy (ami viszont jóval tovább tart) egy 5 voltos USB-bemenetről feltölthető. A 12 voltos kimenetre lehet csatlakoztatni a dupla csatlakozóban egyesülő és szinte mindig igen rövid bikakábelt. Ezzel a kis indítássegítő berendezés gyakorlatilag teljes...

 

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb (2017/01-es) számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!

 

Kiemelt akciónk: