Menetpróba: Triumph Rocket 3

Stuart Wood, a Triumph főmérnöke szerint az új Rocket 3 büszkélkedhet a legnagyobb hengerűrtartalmú és maximális forgatónyomatékú sorozatgyártású motorkerékpár-motorral. Azt vizsgáltuk a teneriffai menetpróba alkalmával, mennyi érezhető ezekből a gyakorlatban.





2004 és 2017 között egyszer már gyártotta a Triumph a Rocket 3-at. A vázába épített 2294 cm3-es erőforrás már akkoriban is a legnagyobb hengerűrtartalmú sorozatgyártású motorkerékpár-hajtóműnek számított. Utána annak dacára is némi szünet következett, hogy már 2015-ben eldőlt, 2458 köbcentis lesz a Rakéta újabb kiadása.

Méretes fémszíve a gyártó tájékoztatása szerint 221 Nm-t mozgósít 4000 és 167 LE-t 6000 percenkénti fordulaton. Ha lapunk csalhatatlan fékpadja is igazolja majd e számadatokat, akkor egyúttal a legnagyobb maximális forgatónyomatékú sorozatgyártású motorkerékpár-motornak kijáró megtisztelő cím is biztosra vehető.



Mindezt úgy érték el az angolok, hogy közben 40 kiló súlyfölöslegtől megszabadították a háromhengeres modellt. Persze még így is 320 kilót nyom menetkészen feltankolva, továbbá 1,70 méteres tengelytávot, valamint elöl 150/80 R 17-es, hátul 240/50 R 16-os gumiabroncsokat vonultat fel – nem éppen csenevész, annyi szent!

Mindjárt két modellváltozatot is kínál belőle a Triumph. Az egyik a Rocket 3 R, a másik a 3 GT. Előbbi a roadster változat kevésbé meghajlított, csaknem 89 centiméter széles kormánnyal és középre rendezett, 1,5 centiméterrel állítható magasságú trepnikkel. A GT sokkal inkább utazásra, nagy távolságok kényelmes megtételére való.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.