Összehasonlító teszt: BMW 1250 RS és KAWASAKI Z1000SX

Melyikünk ne vágyna egy óriási hangárra, amiben egymást érik a legkülönfélébb rendeltetésű motorkerékpárok? Addig is azonban, amíg megvalósul e szép álom, ki tudjuk húzni sport-túramotorokkal. Ezek ugyanis nagyon sok mindenben nagyon jók.





Miért ment ki a divatból a sport-túramotor? Tényleg jobb választás egy univerzális túraenduró? Van benne igazság, hogy ez utóbbi mindenben csak kicsit jó, nagyon azonban semmilyen téren nem jeleskedik? Okvetlenül zöld színűnek kell lennie egy Kawasakinak? Vajon miért emlékezteti az embert kórházi ágyra a BMW térhálós váza?

Ilyen és ehhez hasonló magvas gondolatok merültek fel bennünk, amikor kiadós teszt keretében összehasonlítottuk egymással a shift cam rendszerű bokszermotorral felértékelt, új BMW R 1200 RS-t és a képességeit már a 2017-es szezon óta bizonyító Kawasaki Z 1000 SX-et. Persze volt egy csomó objektív dolog is, ezeket most megosztjuk Önökkel.

Alaki szempontból egyenrangú vetélytársa egymásnak a két motor, elvégre mindkettő 17 colos kerekekkel, mérsékelten hosszú első-hátsó rugóúttal, kormánymagasítóval és az első kereket kihangsúlyozó áramvonalas, ugyanakkor használható szél és időjárás elleni védelmet ígérő idommal készül. Végtére is sport-túramotorokról beszélünk.

Teljesítményüket és vételárukat tekintve is nagy a hasonlóság közöttük. Míg a BMW-ben 136 lóerőt ad le a kéthengeres bokszer, addig a Kawasaki négyhengerese 142 LE-vel gazdálkodik



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.