Alpenmasters 2. rész: Adventure XL

Nézzünk bármilyen területet, az XL formátumú túraendurók mindig az élen vannak. A forgalomba helyezési statisztikákban éppúgy, mint az alpesi hágókon. Aki megtapasztalja a nagy erőforrások erőteljes lendületének és a hosszú lábú futóművek gyengéd kényelmének kombinációját, az tudja, miért.




Lapozzunk csak vissza egy hónappal korábbra, az Alpen Masters első részéhez! Oda, ahol (2019/12) ódákat zengtünk az új KTM 790 Adventure körül összegyűlt középkategóriás túraendurókról: 95 lóerő, visszafogott tömeg, átlátható elektronika – ennél többre senkinek nincs szüksége. Pláne nem a Dolomitok szűk és sima útjain.

Akkor így gondoltuk. Minden bizonnyal sok motoros helyeslően bólintott is olvasás közben: észszerűség a műszaki túlzások helyett.



És most? A túraenduró-szegmens zászlóshajói a Pozza di Fassa-i hotelünk előtt melegszenek éppen. Akár 155 lóerősek, 277 kilogramm nehezek, és az áruk is elérheti akár a 23 000 eurót is. Hogy senkinek sincs szüksége rájuk? Mégis sokan szeretnének velük motorozni. 2019 első félévének eladási statisztikái is ezt bizonyítják. A BMW R 1250 GS-ből például eddig tízszer annyit adtak el a kereskedők, mint az F 850 GS-ből. A Ducati Multistrada 1260-ból 50 százalékkal magasabbak eladások, mint a nemrég modellápoláson átesett 950-es testvérből. És még a hároméves KTM 1290 Super Adventure eladásai is egy szinten vannak az idei szezonra megjelent vadonatúj 790-essel. Az okok? Annyira egyszerűek, mint amennyire emberiek: a nagyobb jobb is egyben.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.