Elektromos endurók - házilag

„A középkori flagelláns mozgalom tagjai vezeklésül testüket ostorozták. Nevüket a latin flagello szóból kapták, amely ostorozót jelent. Önsanyargató eszközük, a flagellum, szíjakból font, háromágú, hegyes vaskampókkal ellátott ostor volt."





A flagelláns mozgalmak a XIII-XIV. században élték fénykorukat. Soha annyi ember nem püfölte hátát korbácsokkal az üdvözülés reményében, mint akkor. A mozgalom egy-két újjáéledés után nagyjából eltűnt, de az önsanyargatás hóbortja időről-időre feltűnik napjainkban is. Egyesek koplalnak. Mások jéghideg vízben zuhanyoznak. Vannak, akik indie számokat hallgatnak, egymás után többet. Vagy elektromos motorok építésére adják fejüket.


A nagyatádi Tüske Gábor szemre teljesen rendben van. Motorozik, leginkább endurózni szeret egyedül vagy a barátaival. Gyermekkora óta modellezik, és megváltásként élte meg a kis elektromos motorok megjelenését hobbijában, amely nagyban leegyszerűsítette a modellépítő dolgát. Hasonló érdeklődéssel fogadta az e-mobilitás felbukkanását a motorok között is. Elsőként a KTM Freeride-ja volt, amely egy próbakör után lenyűgözte, de még ebben a lenyűgözött állapotban is volt egy hiányérzete. Sőt kettő. Az egyik a Freeride hatótávja, a másik pedig az ereje, pontosabban annak hiánya. Itt hadd jegyezzük meg, hogy Gábornak korábban volt 525 SX-e és háromszázas kétüteműje is, így talán érthetőbb a hiányérzet. Ha e fenti két dolgot kevesellte is Gábor, a Freeride árát abszolúte nem, pláne, ha a borsos vételárba beleszámolt még egy tartalék akkumulátort is. Mindezek mellett az e-motor nyomatéka, csendessége, karaktere tetszett neki.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János