Bemutató: Malaguti Dune 125

Tudták Önök, hogy a Malaguti első 50-es robogóját Saigon 50cc-nek hívták, és hogy a termelés 70%-át Vietnam számára gyártották a 60-as években? És azt, hogy a Malaguti hamarosan ünnepli 90 éves fennállását?





A Malaguti márkát 1930-ban, Bologna közelében alapította Antonio Malaguti, aki szenvedélyes kerékpáros volt, érthető hát, ha 1958-ig csak kerékpárokat készített. Vállalata 1958-ban kezdett el a maga gyártotta kerékpárokba motorokat szerelni. Eleinte mopedeket (mo: motor, ped: pedál), majd kisebb köbcentis motorkerékpárokat és robogókat is gyártottak. Első 50-esüknek, a 60-as években gyártott Saigonnak a legnagyobb vásárlója a háborúban álló Vietnam volt. A 2011-ben bezárt, majd 2018-tól a KSR tulajdonaként újra működő márka újult lendülettel vetette bele magát a munkába, ennek eredményeként 2019 februárjában már új sorozattal jelentkezett.




Ennek egyik darabja a 125 cm3-es kategóriában induló Dune, amely néhány paraméterében különbözik a Dune X-től. Legszembetűnőbb különbség közöttük, hogy a sima Dune rendelkezik minden túrendurók kötelező elemével, a megboldogult DR Big egyesek szerint kacsacsőrre emlékeztető, magasan álló első sárvédőjével, ami kifejezetten jót tesz neki. A kacsacsőrt nélkülöző Dune X enélkül jóval jelentéktelenebb küllemű gép. A másik különbség, hogy a Dune 18/17, a Dune X pedig 21/17-es felnipárosítással rendelkezik, tehát az X számít a vérbeli terepmotornak.





A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János