Interjú: Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök-képzés

Ősszel kaptunk egy meghívót a MAMI-tól, látogassuk meg őket a HUNGEXPO-n megrendezett Automotive Hungary kiállításon. A meghívásnak örömmel tettünk eleget, utoljára ugyanis vagy két éve ültünk le egymással. Amit akkor hallottunk, nem volt valami vidám história, akkoriban még az iskola fennmaradása is kétségessé vált az állami támogatás - a kvóta - megvonásának következtében.





A HUNGEXPO-n aztán kis híján fenékre ültünk a meglepetéstől. A MAMI olyan standdal képviseltette magát, ami a világ bármely részén megállta volna a helyét. Tucatnyinál több versenymotor, szervizkamion, műszerek, diagnosztikai berendezések, csillogó-villogó installáció – mindez egy problémákkal küzdő magániskolától???
A tárgyalóban aztán hamar kiderült, hogy mindaz már a múlté. A MAMI kimozdult a holtpontról és mint már többször is fennállása óta, előre menekült a problémás helyzetből. Az is kiderült, hogy idén ünnepli húszéves fennállását, ez aztán egy kicsit át is írta a terveket. A beszélgetést ugyanis eredetileg az indokolta, hogy a Széchenyi István Egyetem és szakmai partnere, a MAMI 2019 februárjában az európai kontinensen egyedülállóként beindította az Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök- képzését, így azonban idejét éreztük annak is, hogy dióhéjban áttekintsük az elmúlt két évtized történéseit.



Lévay Károly és Máthé István

 

Máthé István: − 1999 (!) februárjában indítottuk első motorkerékpár- szerelő tanfolyamunkat, és még annak az évnek szeptemberében megalakult a MAMI, az ország első közlekedési magán szakiskolája. 2001-től már a MAMI végezte több márkaképviselet (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) belső továbbképző rendszerének oktatását. 2005-ben az addig tanfolyami képzés iskolarendszerűvé vált, ekkortól a MAMI írja a szakma nemzeti kerettantervét. Profilját 2010-től versenyszerelő, 2013-tól Európában egyedülálló módon vízi sportmotor-szerelői képzéssel egészítette ki. 2013-ban az oktatási rendszer átalakítása után a magániskolák közül elsőként kapta meg az engedélyt működésének folytatásához. 

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Képek: Mező János