Újdonságok: EICMA 2019 2. rész

A 2019-es EICMA soha nem látott motordömpinget hozott. Az előző számunkban a legnagyobb és legnépszerűbb márkák újdonságait vettük sorra, az ínyencségeket a második részre tartogattuk. Jöjjenek tehát az exkluzív ritkaságok, a törpemárkák luxusgépei, az új utakat kereső kickstart vállalkozások és a nálunk egyelőre még kevésbé ismert, de így vagy úgy figyelemre méltó ázsiai modellek.





Benelli

A nagy köbcentis motorok piaca felé terjeszkedik a kínai−olasz márka, a Benelli. Standjuk vitathatatlan sztárja idén egy ikerpár volt, a Leoncino 800 és annak Trail változata.  A nagyfiúk a korábbi 250-es és 500-as Leoncinók formavilágát viszik tovább, így enyhén retrós irányt követnek. A két motorban a blokk természetesen azonos: 754 cm3- es, folyadékhűtéses kéthengeres, hengerenként négy szeleppel. A 81,6 lóerős teljesítménycsúcsot 9000-es percenkénti fordulaton adja le. A térhálós acélcső váz, az igen vaskos, 50 mm-es belsőcső-átmérőjű Marzocchi fordított teleszkópok, a Brembo radiális monoblock féknyergek határozottan komoly megjelenést adnak a Leoncinónak, miközben az ülésmagasság mindössze 800 mm.


Bimota

Tévedés ne essék, a Bimota továbbra is olasz márka marad. Igaz, a Kawasaki is beszállt a buliba (49,9%-os részesedést szerzett), ami komoly jelentőséggel bír a cég túlélése szempontjából, de Olaszország ékköve – ahogy Hiroshi Ito, a Kawasaki motorkerékpár-tervező részlegének vezetője fogalmazott − továbbra is Riminiben készül, olasz dizájnerek tervezik, és olasz mesteremberek rakják össze. A pénzügyi és technológiai együttműködés gyümölcse meglehetősen gyorsan beérett, a neve pedig Tesi H2.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Képek: Mező János, EICMA