Menetpróba: Harley-Davidson Road Glide Ultra Limited

Egy ideje már tudtuk, hogy eljön ez a pont. Évekkel ezelőtt is megtörténhetett volna. A Harley-Davidson 2020-ra komplett elektronikai csomaggal felvértezve dobja piacra túramodelljeit. Az előfutár a nyáron tesztelt LiveWire volt.





A 2020-as Road Glide Limitednél semmi nem árulkodik arról, hogy vadonatúj modellel állunk szemben, hacsak a totál fekete „Black Finish” fényezést és a vadonatúj Slicer II alufelniket nem számítjuk. Igen, ismerjük „a motor színe fekete” dogmát, és ha mindig nem is, ezúttal egyetértünk abban, hogy a Road Glide Limited ebben a verzióban hihetetlenül ütős darab, a tizenegyféle színvariáció legütősebbje, ehhez persze mindenképpen hozzájárulnak méretei is. Kevés motor létezik, amely nála nagyobb, robusztusabb.



Az elektronikai asszisztensek kivételével a műszaki alapok változatlanok maradtak. Az alapot a hegesztett acélcső bölcsőváz adja, amely a legnagyobb nagyszériás erőforrást, a 114 köbinches (1868 cm3), Twin Cooled Millwaukee Eight erőforrást öleli. Ez ugyebár a 2016-ban bemutatott, egy vezérműtengelyes, kiegyensúlyozótengelyes, hengerenként négyszelepes, víz-léghűtéses blokkot jelenti, amelyet elöl egy burkolt, állítási lehetőséget nélkülöző Showa teleszkóppár, hátul előfeszítésükben állítható rugóstagok egészítenek ki. A teló csillapítása − bár nem állítható − mégis változó a különböző útviszonyok között. A varázslat a löketsebesség alapú változó csillapításban rejlik, a teleszkópban található rugalmas csillapító alátéteknek köszönhetően másképpen reagál az eltérő sebességű berugózásokra. A motoros ebből annyit érez, hogy egy hatalmas, jóindulatúan kényelmesre hangolt futóművű cirkálón ül, amely szépen kisimítja az útegyenetlenségek zömét, de nem billeg-libeg a kanyarokból való kigyorsításokkor sem.


Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János