Menetpróba: Yamaha Ténéré 700

Végre itt az új Ténéré, és alaposan felkavarta a kedélyeket. Nem lett olyan jó, mint ahogy várták. Sokkal jobb. Itt olvasható, hogy miért érte meg várni a Yamahára.





„Nem nulláról indultunk, amikor az ötlet körvonalazódott 2015-ben” – meséli a projekt vezetője, Takushiro Shiraishi. Bölcs negyvenes, nagy tapasztalattal és állandó mosollyal az arcán. „Papíron megvolt már a CP2-es 689 cm3-es erőforrásunk, e köré akartuk kifejleszteni az új Ténérét. Bár az erőforrás nagyon kompakt, de rendkívül magas is egyben, ez megnehezítette a dolgunkat.“ A fejlesztőcsapattal szemben támasztott igények és a legendás mítosz ápolása egyaránt rendkívüli feladat volt. A megvalósítandó dolgok listáján olyasmik szerepeltek, mint „sportos, erős, egyszerű, könnyű“, és persze mindenekelőtt „olcsó“ – amelyek akár szöges ellentétei egymásnak.

A 700-as modellnek olyan motorkerékpárnak kell lennie, amely nemcsak hogy alkalmas a mindennapos használatra, hanem aszfalton és terepen egyaránt briliánsan viselkedik. Két nap és 500 kilométer után, amelynek majdnem a felét terepen tettük meg, már tudjuk, miért mosolyog Shiraishi-szan. Sikerült létrehoznia ezt a már-már hihetetlen műalkotást, és a fenti követelményeket is ügyesen egy kalap alá hozta. Shiraishi és csapata olyan motorkerékpárt alkottak, amely új mércét állít fel a Ténérék legendájának folyamában, miközben az ára csak 9299 euró. De haladjunk csak sorjában, és ugorjunk vissza az időben 48 órát.





Csütörtök, 2019. május 16, Tortosa, Spanyolország. Egy kis település Valencia és Barcelona között. Első találkozás. Jézusom, de magas! A Yamaha szerint az ülés 875 milliméteren van. A karcsú deréknak köszönhetően a csak 165 cm magas pilóták még éppen biztonságban érzik magukat rajta. Az állítólagos biztonság egyik oka nyilvánvaló, már tologatáskor is érezzük: a motor teletankolva is mindössze 204 kilogrammot nyom. Aki leszereli az utaslábtartókat és a gyári rozsdamentes acélkipufogót Akrapovic Slip-onra cseréli, az beesik 200 alá: a motor teletankolva így csak 199 kilogramm. Kereken fél mázsával kevesebb, mint egy BMW 1250 GS.



Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.