Nyugdíjazzák Kawasaki ZZR1400-et

2021-től befejezik a Kawasaki ZZR1400 forgalmazását.



A Kawasaki hivatalosan bejelentette, hogy 2021-től kezdve befejezik a ZZR1400 forgalmazását. 2020-ban, lesz 14 éve annak, hogy 2006-ban megjelent a Kawasaki sport-túra nagyágyúja a ZZR1400. A gyártás befejezésének az oka, hogy nem kívánnak erőforrásokat fordítani blokk Euro5 kompatibilissé tételére. Ez érthető, mivel egy réteg modellről van szó, de azért mégiscsak egy ikon tűnik el a zöldek palettájáról. Mivel az utóbbi nyolc évben gyakorlatilag nem nyúltak hozzá sejthető volt, hogy a 2020-ban életbe lépő Euro5 lesz az utolsó szög az 1441 köbcentis sornégyes koporsóján. A szellemi utód már meg is van, a kompresszoros H2 SX személyében. Egy biztos, a Kawasaki ZZR1400 neve összeforrt egy korszakkal, fogalommá, ikonná vált!

Egy kis történelem

Több mint tíz évet kell visszaugranunk az időben a ZZR1400 históriájának kezdetéig és majd húszat a kategóriában induló új időszámításig. A gyártók közötti örökös verseny egyik legnemesebb terepe a kinek a motorja a leggyorsabb játék. Valószínűleg ez gyerekkorunk kártyajátékából ered, szeretjük birtokolni a legnagyobbat, legerősebbet. Anno a Suzuki Hayabusa a 306 km/h-s végsebességével felkorbácsolta az indulatokat, amire a Kawasaki két lépcsőben végül a ZZR1400-zal reagált. A zöld vérűeknek kellett is valami nemes bosszú, gyorsan el is nevezték sólyomvadásznak az új jövevényt. A besorolását tekintve igen érdekes a helyzet, hiszen míg Amerikában a ZX-14R nevet kapta és abszolút sportmotorként tekintettek rá, addig Európában a ZZR1400-as név és a sport-túra vonal mellett döntöttek a marketingesek. Ez valahol érthető is. Amerikában tényleg a mindent vivő drag alapot látták benne és tuningolták is őket szénné, hogy sikert sikerre halmozzon a versenyek során. Európai embernek a sportról nem a dragozás jut elsőre eszébe, így furán is hangzott volna ez így egyben. A ZZR név viszont az álmok netovábbját jelentette generációk számára, hengerűrtartalomtól függetlenül.