Alpen Masters összehasonlító teszt 1. rész

Le és fel, újra és újra: a világ legnagyobb összehasonlító tesztjén 20 motorkerékpár mutatja meg, mire képes a hegyek között - most a Dolomitok kanyardzsungelében. Az első részben a túramotorok és a középkategóriás túraendurók osztályában mérik össze tudásukat a modellek.





Ez most elég necces volt: a 2019-es Alpen-Masters lebonyolítását a Dolomitokban késői, erős havazás fenyegette – pont a 15. születésnapján, ami kisebb jubileumként csodás időjárást érdemelt volna. De a derék útkarbantartók éppen időben befejezték a tesztelésre kinézett útszakaszok megtisztítását.

A tesztcsapat találkozhatott Rosengarten és Vajolet- Türmen között a nyitókép elkészítéséhez, és aztán útjára indulhatott – a fő szervezők, Karsten Schwers (lent, vasvillával) és Peter Mayer (a kupával) legnagyobb megkönnyebbülésére.

Az AlpenMastersen általánosságban különleges körülmények uralkodnak. Azért, hogy a motorok képességeit a hegyi viszonyok között próbára tehessük, módosítottunk értékelési rendszerünkön, és a szokásos 1000 pont helyett csak 500 pont érhető el; az olyan szempontok, mint a garancia vagy a fenntartási költségek, most nem számítanak.


Viszont az olyan menetdinamikai tulajdonságok, mint a kormányzási pontosság vagy a manőverezési készség, nagyobb súllyal esnek latba, hiszen a rázós lejtőkön és emelkedőkön ezeken múlik minden. Különös figyelmet szentelünk a lejtőn való fékezésnek is, amit egy külön alpesi teszten, utassal együtt értékelünk.

Nagy jelentőséget tulajdonítunk ezenkívül a nyomatékrugalmasságnak, amit kétszer is megmérünk: hegynek felfelé utassal, ami egy hajtűkanyarból való kigyorsításnak felel meg, majd szólóban, 2000 méteres magasságban vizsgáljuk meg, hogy a motornak a magaslati levegőn van-e elegendő nyomatéka.

Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.