Termékteszt: Sportos Túrasisakok

Az igazság tudvalevőleg valahol középen van, a lényeg a kompromisszum a spártai sportsisakok és a túrázásra is alkalmas nyitható modellek között. Az eredmény a két megoldás legjobb tulajdonságait hasznosítja a sportos motorozás érdekében. Összehasonlító tesztünkben kilenc erre alkalmas sisak szerepel.




Minőség, túra és sport. Valójában egész egyszerű követelmények lennének idei sisaktesztünkhöz, de talán a gyakorlatban nem is olyan egyszerű megvalósítani őket. Hiszen teljesen eltérő szempontok fontosak náluk. Sportosan feszes tartás például az egyiknél, hosszan tartó viselés után is kényelmes párnázás a másiknál. Vagy éppen a lehető legkisebb tömeg a sportosság javára az olyan kényelmi felszereltségekkel szemben, mint a napszemüveg, az állítható magasság vagy a pumparendszer. Nyilván nem egyszerű mindezt egyetlen sisakban egyesíteni, ezért kezdettől fogva nagy szabadságot hagytunk a gyártóknak az anyagiak terén: a tesztünkben szereplő sisakok ára 250 000 Ft-ig mehetett el. Egyéb követelmények: integrálsisak, ECE-tanúsítvány, emelt túrafelszereltség és sportos kialakítás.

Kilenc gyártó küldte el nekünk legjobb túrasportsisakját különböző méretekben a tesztre. Sisakonként két példánnyal indultunk a gyakorlati tesztre: kanyargós hegyi utak, gyors egyenes szakaszok, klasszikus motoros hétköznapok. Egy másik tesztcsapat a Transporterrel Kölnbe indult a TÜV Rheinlandhoz, hogy a klasszikus töréstesztet szimulálják a mérőpadon. Összetett tesztfolyamatunk végén egyértelmű sorrend alakult ki abban, hogy melyik sisak felel meg a legjobban a sportos túrázás kritériumainak – és emellett még valóban biztonságos is.

De mit is nevezhetünk valójában pontosan sportos túrasisaknak?

A sportosság és a túrázás nem áll szöges ellentétben egymással? Mi azt állítjuk, hogy nem, és egy túrasisaktól éppúgy megköveteljük a feszesen illeszkedő formát, mint a kényelmes párnázást, a napszemüveget és a lehetőséget egy színezett plexi felszerelésére, a kis tömeget és emellett a lehető legkényelmesebb plusz felszereltséget, a stabilitást menetszélben bármilyen tempónál, a jó aerodinamikát még egy előírásszerűen kivitelezett váll fölötti hátranézésnél is, a csendességet és azt a lehetőséget, hogy hangszórót tegyünk bele (jelszó: Connectivity – ez a kütyü egyre nagyobb szerepet kap sisakvásárláskor).

Elismerjük, ez nem egyszerű. Annál örvendetesebb, hogy a tesztünkön részt vevő sisakok figyelemre méltó eredményt értek el, függetlenül attól, hogy az adott sisak ára mennyi. Persze megvannak a klasszikus ár-érték aránybeli eltérések, de az olcsóbb sisakok nem feltétlenül gyengébbek a drágább modelleknél.

A konkurens márkákon kívül egy hamisított Arai sisaknak is végig kellett mennie a tesztfolyamaton. Kezdettől fogva világos volt, hogy egy 22 000 Ft-os sisaktól nem szabad túl sokat várni. Ennek fényében már-már bámulatos, hogy az ütéscsillapítási vizsgát úgy tűnt, gond nélkül teljesíti. Kívülről nem látszott nyoma az ütésnek, belül viszont jókora repedések jelentek meg az EPS-héjon. Mivel ez a hungarocellszerű réteg felelős a csillapításért, ezért a baleset lefolyásától függő veszélyes terheléscsúcsok előre nem kalkulálható extra kockázatot hordoznak. Úgyhogy a teszt után kukába vele! De valójában a hamis Arai már a tesztelés előtt is oda való. Egyrészt ugyanis nincs rajta a kötelező ECE-szám, ezért közúti forgalomban nem is lehetne használni, másrészt kezdetben sem lehetett felvenni, mivel a bélést sehogy sem lehetett rögzíteni a sisakban. Aki mindenképpen olcsó sisakot keres, az márkás darabokat is találhat 35 000 Ft környékén. Ezek sokkal biztonságosabbak, független teszteken estek át, és minden helyzetben jobbak, mint egyes gagyi kínai darabok.

Ár-érték arányban nálunk egy 130 000 Ft-os sisak lett a győztes, és mindössze egyetlen pont választotta el a teszt megnyerésétől. A koreai HJC RPHA 70 idén újra részt vett sisaktesztünkön, kisebb, elsősorban a nem látható helyeken végrehajtott módosításokkal a tavalyi modellhez képest: most elsősorban a külső héjon, a zajosságon és a szellőzésen változtattak. A japán Shoei GT-Air II nagyobb átalakításon esett át: nagyobb napszemüveget kapott, a plexit még egy ponton lehet rögzíteni, az állszíj rögzítési pontját pedig áthelyezték – így a lehetséges 100-ból megkapott 87 ponttal ő lett tesztünk győztese.

Az értékelésben – ahogy az az első három helyezettből is egyértelműen látszik – nem játszott szerepet a zár fajtája. A Shoei racsnis zárral készül, a HJC-nek dupla D gyűrűs állszíja van, az X-lite-okból egyes minták racsnisak, mások dupla D gyűrűsek. Most a „Connectivity“ tematikának sem volt szerepe az értékelésben. A döntő szempontok ezek helyett az ütéscsillapítás, a kidolgozás, a felszereltség, az illeszkedés, a menet közbeni viselkedés, valamint a sisak tömege voltak. Arról, hogy az egyes modellek hogyan teljesítettek, milyen erősségekkel és hiányosságokkal találkoztunk, a következő oldalakon olvashatnak.

 

AGV

K-5 S

Forgalmazó: AGV, www.agv.com Ár: egyszínű fényes 119 900 Ft, egyszínű matt

124 900 Ft, mintás 134 900 Ft Méretek: XS-től XXL-ig; Tömeg: 1390 ± 50 g/1521 g (gyártói adat/M lemérve)

Színek: fényes fekete, matt fekete, matt fehér, kilencféle mintás Sisakhéj: 2 héjméret, üvegszál-karbon keverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Olaszország, ECE-tanúsítvány E3 (Olaszország)

Felszereltség: szélterelő, kis leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák

+

kiváló aerodinamika, jól illeszkedő forma, könnyen lehet le- és felvenni, kiváló szellőzés az állnál, új állapotban sem áraszt magából semmilyen szagot, minőségi kidolgozás

-

viszonylag hangos, fütyülő zajok, a napszemüveg párásodik és nem állítható pontosan, kicsi, macerás kezelőkarok, nincs vészkioldója, a plexi cseréje közepesen nehézkes, a plexi a mérőpadon élesen tört (plusz sérülésveszély), csak kétféle méretű külső héjjal kapható

A napszemüveg kezelőkarja kicsi, éles és akadozva működik. Finombeállítása nincs.

Összegzés: A tetszetős megjelenésű K-5 S egyértelműen a túrasport spektrum sportos oldalán helyezkedik el, elsősorban az aerodinamika terén teljesít jól. Ugyanakkor a várakozásoktól eltérően meglehetősen zajos, ezenkívül a szellőzés kezelése is kiforratlannak tűnik, a napszemüveg pedig csalódást keltett.

Motorrad-értékelés: jó

HJC

RPHA 70

Forgalmazó: HJC, www.hjchelmets.com Ár: egyszínű 109 990 Ft, mintás 124 990 Ft, Marvel kiadás 179 990 Ft Méretek: XXS-től XXL-ig; Tömeg: 1450 g/1486 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, fehér, 11-féle mintás Sisakhéj: 3 héjméret, üvegszál-karbon keverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Dél-Korea, ECE-tanúsítvány E1 (Németország); Felszereltség: szélterelő, leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák

+

jó aerodinamika, kiváló szellőzés az állnál és a fejtetőn, egyszerűen kezelhető, szemüvegeseknek kiváló, minőségi kidolgozás, jó látómező sportos és túrázós üléspozíciónál is, megbízható plexirögzítés, egyszerű plexicsere, jól illeszkedő forma, kellemes viselet

-

le- és felvételkor kissé szűk, új állapotban kicsit kellemetlen, kémiai szaga van, 200 km/h fölött tompa szélzaj és enyhe vibrációk

Egyszerű, de meggyőző: a HJC plexijét középen kell felnyitni, és igény szerint nagyon könnyen rögzíthető is

Összegzés: Az RPHA 70 jól és kényelmesen illik viselője fejére, felszereltségét jól átgondolták. Nagyon meggyőző sisak, emellett a legjobb ütéscsillapítási értékeket kapta. Ugyanakkor egy hajszállal lecsúszott az első helyről, jobb ára miatt viszont vételre ezt a modellt ajánljuk.

Motorrad-értékelés: kiváló

LS2

FF 327 Challenger

Forgalmazó: LS2 Germany, www.ls2helmets.com Ár: egyszínű kb. 96 000 Ft, mintás kb. 105 000 Ft, karbonváltozat kb. 125 000 Ft Méretek: XXS-től 3XL-ig; Tömeg: 1390 ± 50 g/1459 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, fehér, szürke, 11-féle mintás Sisakhéj: 3 héjméret, üvegszálas keverék; Zár: racsnis zár Gyártás helye: Kína, ECE-tanúsítvány E9 (Spanyolország) Felszereltség: szélterelő, leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakhordó zsák

+

jó látómező, hatalmas napszemüveg, jó szellőzés az áll- és homlokrészen, minőségi, tetszetős mintájú változatok, praktikus sisakzsák, egyszerű plexicsere

-

Nagyon hangos, felvételkor nagyon szűk, a napszemüveg meglehetősen sötét és kissé torzít, a plexi csak négy helyzetben rögzíthető, a plexi kezelése kissé tésztás, a kezelőkarok kicsik és túl hegyesek, a nagy kiterjedésű állrészhez hozzá kell szokni

Örvendetes változatosság a hagyományos sisakzsákhoz képest: a csinos és praktikus sisaktartó zsák vásárláskor ajándékba jár a sisak mellé

Összegzés: Bár a tesztet a hátsó helyek egyikén zárja, az LS2 mégis jó sisak. Kereken 100 grammal könnyebb karbonváltozata különösen túrázás közben előnyös. Standard változata is jól teljesített a használat során. A spórolósoknak továbbra is kiváló ajánlat!

Motorrad-értékelés: jó

Schuberth

R2

Forgalmazó: Schuberth, www.schuberth.com Ár: egyszínű 121 500 Ft, dekor 134 500 Ft Méretek: XS (53)-től XXL (63)-ig; Tömeg: 1350 ±50 g/1441 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, matt fekete, antracit, fehér, 12-féle mintás Sisakhéj: 2 héjméret, üvegszálkeverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Németország, ECE-tanúsítvány E13 (Luxemburg)

Felszereltség: szélterelő, pinlock plexi, homlok- és fejtetőszellőzés, sisakzsák

+

nagy látómező, kiváló és ösztönös kezelhetőség, kellemesen és nagyon stabilan illeszkedő forma, minőségi kidolgozás, jó

aerodinamika, alacsony zajszint, szagsemleges

-

nincs leheletelterelő, nincs napszemüveg, a plexi rögzítése kissé bizonytalan és szükségtelenül nagy erőt igényel, a szellőzés az állrészen nagyon enyhe, az ütéscsillapítási értékek közepesek

Látszik, hogy semmi sem látszik: az R2 inkább sportra kihegyezett sisakjának nincs napszemüvege, viszont tökéletesen ül viselője fején.

Összegzés: Az R2-nek számos kiváló tulajdonsága van. A többiekhez képest feltűnő, hogy nincs napszemüvege, amihez a sportos kialakítású sisakoknál már hozzászokhattunk. Alternatívaként választhatjuk a Schuberthtől az S2 Sportot.

Motorrad-értékelés: jó

Sisakok a mérőpadon

A sisakok háromméternyi szabadesés után landolnak a szalagkorlátoszlopon

Kép: Markus Jahn

A műszaki vizsga kétévente esedékes. Vagy éppen évente kétszer, ha a Motorrad sisaktesztjéről van szó. Nem akarunk változtatni a jól bevált partnerkapcsolatunkon a kölni TÜV Rheinlanddal, ahol Peter Schaudt szakértővel egykoron kidolgoztuk a nagyon gyakorlatias töréstesztet. Az ütéscsillapítást mérő eszközön ugyanis nem csak az ECE-értékeket mérjük meg, hiszen az ECE-R 22.05 szabvány szerinti tanúsítvány megléte amúgy is alapfeltétele a teszten való részvételnek. A szabvány előírásai szerintünk amúgy is csak minimális követelményeket támasztanak a sisakokkal szemben. Így például az európai szabvány ütközési pontjai pontosan meg vannak határozva, ami arra ösztönözheti a gyártókat, hogy csak ezeket a pontokat erősítsék meg. Ez az eljárás persze teljesen legális, a kritikusok szerint viszont ezzel a módszerrel akár egy kötött sapka is kaphatna ECE-minősítést.

A Motorrad „sisakszabványa”

Idestova tíz éve már, hogy a Motorrad és a TÜV Rheinland a balesetkutató és biomechanikai szakértővel, Florian Schuelerrel kifejlesztett egy speciális töréstesztet. Az eljárás lényege, hogy a sisak a TÜV Rheinland mérőpadján továbbra is három méter magasból esik le, de nem az ECE-üllőre, hanem egy igazi szalagkorlátoszlopra, amelynek a balesetkutatók tapasztalatai szerint gyakran tragikus szerep jut egy baleset során. Ezenkívül szobahőmérsékleten vizsgáljuk a sisakokat. Az ütközést nem csak nagy sebességgel (7,5 m/s), hanem ennél jóval lassabban (5,5 m/s) is szimuláljuk. Ennek egyszerű magyarázata van: az ütéscsillapításnak kis sebességgel történő ütközéseknél is megbízhatóan működnie kell, a szakembereknek ezt is szem előtt kell tartaniuk a fejlesztések során. Az ECE szabvány szerint az ütközéskor 275 g-s gyorsulási érték megengedett. A szenzorokkal ellátott tesztfej egy számítógéphez továbbítja a g-értéket, amely ennek alapján és egyéb paraméterek figyelembevételével (az erőhatás időtartama) kiszámolja a HIC-értéket.

A HIC-érték

A „Head Injury Criterion“ az orvosok és biomechanikusok körében tanulságos adatnak számít, amelyből következtetni lehet a lehetséges agyi és koponyasérülésekre. Az ECE szabvány legfeljebb 2400-as HIC-értéket enged meg. Ez egy absztrakt szám, se jót, se rosszat nem jelent. A Motorrad 1000 pontban meghatározott HIC-értéke keményen hangzik, de ezen a teszten a HJC és a Shark már nagyon közel került hozzá.

 

Ütéscsillapítás

 

* A sisak mindkét oldalával ütközik a szalagkorlátoszloppal, a gyorsulási értékekből adódik a HIC-érték; a Motorrad HIC-1000 értékét a két ütközés átlagából számoljuk.

7,5 m/s, jobb oldal*,

gyorsulás, g

HIC-érték

5,5 m/s, bal oldal*,

gyorsulás, g

HIC-érték

HIC 1000*

83.

Lézerrel megkeresik a későbbi ütközési pontokat, és pontosan megjelölik őket

A sisakot és a szenzorokkal ellátott vizsgálófejet pontosan elhelyezik a mérőpadon

Az ütközés után a sisakot ki kell dobni, pedig kívülről semmi sem látszik rajta

A Motorrad sisaktesztjén minden résztvevő egy valódi szalagkorlátoszlopra esik rá

Scorpion

EXO 1400 Air

Forgalmazó: Scorpion, tel.: +49 212/2 33 88 49, www.scorpionsports.eu Ár: egyszínű 99 900 Ft, mintás 99 900 Ft, karbonváltozat 129 900 Ft Méretek: XS-től XXL-ig; Tömeg: 1400 g/1441 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, fehér, 22 színváltozat Sisakhéj: 3 héjméret, üvegszálkeverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Kína, ECE-tanúsítvány E11

(Nagy-Britannia) Felszereltség: szélterelő, leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák, felfújható arcpárna

+

méretes látómező, jó plexirögzítés, tapadós kezelőszervek, kellemes le- és felvenni, szemüvegeseknek kiváló, jó minőségű

kidolgozás, az arcpárnák igazíthatóak, nagyon kellemes az állszíj

-

A plexi rögzítőfokozatai közül egy hiányzik, a napszemüvegnek nincs köztes állása, új állapotban kellemetlen szaga van, elég hangos, az aerodinamika nagy sebességnél gyenge

Kis fújtató és nyomásszelep: a Scorpion szélességét az arcrészen pumpálással méretre lehet szabni

Összegzés: Az EXO 1400 Airt mindenekelőtt felfújható arcpárnái különböztetik meg a tesztmezőny többi résztvevőjétől, de ettől eltekintve is jó sporttúrasisak – elsősorban országúton. 130 km/h fölött fárasztóvá és hangossá válik.

Motorrad-értékelés: jó

Shark

Spartan

Forgalmazó: Shark, www.shark-helmets.com Ár: egyszínű 104 900 Ft, mintás 118 900 Ft-tól, replika és karbonváltozat 139 900 Ft-tól Méretek: XS-től XXL-ig; Tömeg: 1430 g/1465 g

(gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, matt fekete, fehér, 16 mintás Sisakhéj: 2 héjméret, üvegszálkeverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Thaiföld, ECE-tanúsítvány E11 (Nagy-Britannia) Felszereltség: szélterelő, leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok- és fejtetőszellőzés, sisakzsák

+

ki-/behajtható szélterelő az állnál, kellemesen fel- és levehető, jól illeszkedik, a napszemüveg finoman állítható, egyszerűen kezelhető, kellemes bélés, autoseal-plexirendszer az egyszerű plexicsere érdekében, bár ehhez hozzá kell szokni, kiválóan alkalmas szemüvegeseknek

-

az aerodinamika és a zajszint csak közepes, nincs plexirögzítés, a plexi kezelőkarja kicsi és éles, a napszemüveg párásodásra hajlamos, a szellőzés alig érezhető

Nem mindenkinek tetszik, de megbízható és pontos: a kiváló napszemüveg a fejtetőn kezelhető

Összegzés: A Shark Spartan nagyon megbízható benyomást kelt, és elsősorban a mérőpadon teljesít jól kiváló ütéscsillapítási értékeivel. Más tesztmodellek viszont a gyakorlatban nagyobb kényelemmel és jobb kezelhetőséggel szereznek pontokat, ezért a Spartan a mindennapos használatban gyengébben szerepelt.

Motorrad-értékelés: jó

Shoei

GT-Air II

Forgalmazó: Shoei (Európa), www.shoei-europe.com Ár: egyszínű 150 900 Ft, mintás 179 900 Ft-tól Méretek: XS-től XXL-ig; Tömeg: 1500 g/1493 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: 7 egyszínű, 9 mintás Sisakhéj: 3 héjméret, üvegszálkeverék Zár: racsnis zár Gyártás helye: Japán, ECE-tanúsítvány E6 (Belgium) Felszereltség: szélterelő, leheletelterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák

+

Tökéletesen beállítható napszemüveg, egyszerű kezelhetőség, kellemesen, mégis sportosan illeszkedő forma, jó minőségű kidolgozás, nagy látómező, a pinlock párásodás elleni védelme nála a legjobb, semleges szag, a plexi jól bekattan, jó szellőzés, nagyon csendes, nagy sebességnél is stabil aerodinamikailag

-

A racsnis zár egyik vége túlságosan rövid, a plexit erővel kell rögzíteni/kioldani, a plexi mechanikája kicsit nehezen jár és a cseréje meglehetősen körülményes, a napszemüveg érhetne valamivel lejjebb is, szemüvegeseknek csak közepesen alkalmas

Az állszíj rögzítési pontját az előző modellhez képest áthelyezték, ami jó az ember gégéjének, de a sisak felvételénél kissé zavaró.

Összegzés: Szoros, de megérdemelt tesztgyőzelem. Aerodinamika, zajszint és illeszkedési forma terén a Shoei GT-Air II valóban élenjár, emellett ütéscsillapítási értékei is tökéletesen megfelelőek. Apró hiányosság: a plexi állításához és rögzítéséhez kissé túl nagy erő szükséges.

Motorrad-értékelés: kiváló

Suomy

Speedstar

Forgalmazó: Suomy Motosport s.r.l. (Olaszország), www.suomy.com Ár: 119 900 Ft-tól Méretek: XS-től XXL-ig; Tömeg: 1400 ± 50 g/1461 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: fekete, antracit, fehér, 15-féle mintás Sisakhéj: 2 héjméret, üvegszál-karbon keverék; Zár: dupla D gyűrű Gyártás helye: Indonézia, ECE-tanúsítvány E13 (Luxemburg)

Felszereltség: szélterelő, leheletterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák

+

Nagyon könnyű le- és felvenni, sportosan illeszkedik viselője fejére, nagy plexi, kiválóan alkalmas szemüvegeseknek, egyértelműen érezhető homlokszellőzés

-

maga a sisak nagyon nagy, a napszemüveg állításkor a felső végén nehezen kattan be, a nyomógombok (bélés, állszíj) nagyon sérülékenynek tűnnek, a kidolgozásban találtunk hiányosságokat, a plexi a széleken torzít, a plexi állításkor érezhetően üt, nehézkes plexicsere, a kezelése szükségtelenül nehézkes, nagyon hangos, a plexi nagy esőben szivárog

A fokozatmentesen állítható napszemüveg jól illik a dizájnba, de a használat során mutat azért hiányosságokat.

Összegzés: Sajnos számos hiányosság ront az egyébként kimondottan kényelmes Speedstar használati értékén, mindenekelőtt a szükségtelenül körülményes és nehézkes kezelhetőség. Ráadásul esőben és nagy sebességnél a plexi nem szigetel tökéletesen, ami nagyban rontja a Suomy sisakjának kényelmét.

Motorrad-értékelés: jó

X-lite

X-903 Ultra Carbon

Forgalmazó: Nolangroup, Ár: egyszínű és mintás 160 000 Ft-tól, karbonváltozatok 198 000 Ft-tól Méretek: XXS (54)-től 3XL (65)-ig; Tömeg: 1490 g/1532 g (gyártói adat/M lemérve) Színek: 10-féle szín- és mintaváltozat Sisakhéj: 3 héjméret, karbon-üvegszál keverék; Zár: dupla D gyűrű és racsnis zár (mintaváltozattól függően) Gyártás helye: Olaszország, ECE-tanúsítvány E3 (Olaszország) Felszereltség: szélterelő, leheletterelő, napszemüveg, pinlock plexi, homlok-, fejtető- és tarkószellőzés, sisakzsák, állítható magasságú bélés, mágneses pleximechanika

+

Nagyon kényelmes le- és felvenni, a sisakbélés magassága állítható, a mágnesnek köszönhetően a plexi cseréje egyszerű, jó látómező, nagyon kellemes bélés, minőségi kidolgozás, jó látómező, az aerodinamika és a zajszint is kiváló

-

A napszemüveg kezelése nehezen jár, maga a napszemüveg érhetne lejjebb is, új állapotban kissé kellemetlen szaga van, a plexi rögzítése érzékenynek tűnik

Innovatív kütyü: a bélés magassága állítható. A használat során a plexi mágneses mechanikája is tetszett.

Összegzés: A „Liner Positioning Control”-nak nevezett magasságállítás és az MVA rövidítéssel jelölt mágneses plexifelfogatás révén az X-903-nak rögtön két egyedülálló tulajdonsága is van. De ezek nélkül is csendes, kiváló aerodinamikájú és megbízható sport-túra sisak.

Motorrad-értékelés: kiváló