20 éves a Suzuki Hayabusa

Abban a korban született, amikor a közösségi média még nem létezett, a mobiltelefonok pedig nyomógombosak voltak. 1999-et írtunk, és az egész világot sokkolta számaival olyannyira, hogy még a híradóba is bekerült.


Ugorjunk vissza a 90-es évek elejére. Három nagy japán gyártó – a Yamaha ebből most kimaradt – begyújtotta rakétáit, és elindult a sebességláz. Egymást folyamatosan túllicitálva hozták ki az erősebbnél erősebb, gyorsabbnál gyorsabb motorokat.

A sebességháborút persze a motorosok is táplálták: sorra szerveződtek a legális és illegális gyorsulási versenyek, az adrenalin eszeveszett hajszolása az életünk részévé vált. A legerősebb és leggyorsabb motorkerékpár birtoklása egyben azt is jelentette barátaik, ismerőseik szemében, hogy képesek egy ilyen vadállatot megzabolázni. Ennek szellemében jött 1990-ben a Kawasaki ZX-11, mint a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorkerékpárja 280 km/h feletti végsebességgel. 1996-ban új kihívó érkezett: a Honda CBR1100XX Blackbird. Hogy a puccs sikerült vagy sem, azóta is kérdéses, a katalógusok rendszerint 2 km/h-val többet adtak a Hondának. A vita azonban 1998 őszén okafogyottá vált. A Suzuki bemutatta a Hayabusát, melyhez egy hátborzongató szám tartozott. 310 km/h-s (sőt egyes források szerint 312!) végsebességével egyértelművé tette az erőviszonyokat.



Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt
A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.