Menetpróba: Yamaha XSR700 XTribute

A Yamaha klasszikusainak sorát tovább bővíti az MT-07 alapjaira épülő XSR700 XTribute. Vajon a nevén kívül mást is örökölt a nagy múltú elődtől, az XT500-tól?





A motor tesztelését nagy lelkesedéssel vártam, mivel mostanában egyre jobban tetszenek a retró hullámot meglovagoló modellek. A kerek lámpák iránti rajongásomról már nem is beszélve. Szerkesztőségünkben szerencsére pont úgy jött ki a logisztika, hogy én kaptam a gusztusos tesztmotort. Az átvétel során a formái már az első pillantásra szimpatikusak voltak, azt éreztem, hogy minél hamarabb menni akarok vele. Bevallom őszintén, alig bírtam ki, hogy a motor rövid ismertetését végighallgassam. Ez az! Végre nálam a kulcs, a papírok, teli a tank, és még a nap is sütött. Irány asz aszfalt!

Korábban már mentem Yamaha MT-07-tel, azt is jó motornak tartottam, de a hyper naked formavilága nem igazán hagyott mély nyomot bennem. Ezzel ellentétben az XTribute már az első percekben megvett kilóra. Az ember nem is gondolná, hogy mennyire hat az érzékszerveinkre egy azonos műszaki alapokkal rendelkező, de külsőben teljesen más megjelenésű motor.

Az XT-nek tiszteleg

1976-tól egészen 1989-ig a Yamaha XT500 nagy sikert aratott, óriási számban adtak el belőle. A hosszú ideig tartó gyártási időszak során az ikonikus modell számos merész és egyszerű színsémát vonultatott fel. Tipikus XT-s védjegynek számítanak az ezüstszínű üzemanyagtartály, a fehér sárvédők és az arany felnik. . Az XT színsémája mellett az XSR700 XTribute a krosszmotorokra jellemző, elvékonyodó kormánnyal vár a fedélzeten, ami jól kihangsúlyozza a városi scrambler megjelenést.



Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János