Menetpróba: BMW R 1250 R

A BMW roadstere a leginkább háttérbe szorult modern bokszer. Míg 2018-ban Magyarországon a hipernépszerű R 1200 GS-ből 153 db-ot adtak el, sőt, az RT-ből is 47-et, addig az R 1200 R-ből mindössze 8 fogyott. És ez nem csak a magyar piac specialitása. Ha nem is ezekkel a számokkal, de az arányok máshol is hasonlóak. A BMW ennek ellenére nem ereszti el. Talán az új R 1250 R többre viszi, mint elődje?





A bokszermotoros BMW-k 2019-től mind új motorral jönnek. A plusz 84 cm3 és a 11 LE-vel nagyobb teljesítmény egy dolog, a fejlesztés leglényegesebb pontja nem ezek, hanem a ShiftCam, azaz a szívószelepek változtatható vezérlése. A technológiát már alaposan kiveséztük a Motorrevü 2019/X számában, a lényeg, hogy a szívóoldali vezérműtengelyen a rendszer a szelepnyitás mértékét és időtartamát szabályozza. Két profilt futtat, az egyik a nyomatékos kis tempóhoz, míg a másik kb. 5000/min-től érkezik. Ez agresszívabb, lehetővé teszi a nagyobb gázcserét és teljesítményt.




Kicsit olyan, mintha két motor lenne egyben, de az a klassz benne, hogy használat közben az átmenetet lehetetlen észrevenni. Azt viszont igen, hogy kis tempóval, kis fordulaton milyen simán lehet vele gurulni anélkül, hogy rángatna vagy dadogna, meg azt is, hogy milyen lenyűgöző dolgokra képes a fordulatszám-tartomány felső végén. Ja és hogy mennyire könnyű ezt előcsalni belőle.

A 136 LE nem rossz, pont annyi, mint az 1998-as R1-esé volt, csakhogy a BMW alacsonyabb fordulaton hozza ezt. A supernakedek mostani teljesítménye azonban jócskán elszaladt már, a KTM SuperDuke R 177 LE-t, a Yamaha MT-10SP 160 LE-t, vagy házon belül a BMW S 1000 R 165 LE-t dörgöl az orrunk alá.



Akciós Motorrevü előfizetés + PowerBank itt

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János