EICMA 2020-as újdonságok

Élőben jelentkezik a Motorrevü Milánóból.


A cikket folyamatosan frissítjük, ezért érdemes visszanézni később is!

Nézd meg facebook videó és kép galériánkat is az eseménnyel kapcsolatban.



Tegnap mi már láttuk és halottuk a 2020-as Honda CBR1000RR-R Firebladet!





A Triump standján 9 órakor kezdődött a sajtótájékoztató, ahol a 2020-as újdonságokat mutatták be az érdeklődőknek. A Triumph 2020-ban a Bonneville T120 és T100 különleges kiadásait mutatta be, amelyekkel Bud Ekinsre emlékeznek. Bemutatták továbbá a Triumph Bobber TFC-t, ami 10 lőerővel erősebb a jelenlegi alapmodellnél. A brit márka színpadán láttuk az új Rocket III csúcsgépet, az új Street Triplet, valamint egy csodaszép café racert, a Thruxton RS-t. A retró gép 105 lőerős teljesítménnyel rendelkezik.
Triumph Rocket III


Triumph Thruxton RS


Triumph Bobber TFC





A zöldek standján 9:40-től kezdődtek az események. A Kawasaki legnagyobb durranását a Z H2-t már leleplezte, de azért hozott persze más modelleket is Milánóba. A zöldek fríssítik a közékategóriás Z650-t,  megjelenik a színes TFT műszerfal, ami okostelefonunkkal is képes kommunikálni, első és a hátsó LED-es világítás. Fríssítést kap csupaszgépük a Z900 is, lesz belőle egy 125 és 94 lóerős változat is (az A2-es folytás miatt) valamint bemutatták a 2020-as NINJA 1000SX modellt. Az európai közönségnek is bemutatták a kompresszoros Z H2 csupasz motorjukat. Természetesen mndegyik modell tudja az Euro5 normákat.








10 órakor megérkeztünk a BMW standjára. Végre láthattuk élőben a BMW R18 cruisert, de láttunk még további érdekességeket. Az új BMW S 1000 XR a 2019-es EICMA kiállításon tartja világpremierjét. Az új F 900 R Dynamic Roadster-rel és az F 900 XR Adventure Sport modellel a BMW Motorrad kibővíti kínálatát a népszerű középkategóriában. Mindkét modell sportos motorozási élményt, könnyű kezelhetőséget és egyedülálló felszereltség-opció kínálatot nyújt.


BMW R18


BMW F 900 XR


BMW F 900 R


BMW S1000 XR



Tovább álltunk, 10:40-kor már a Suzukinál voltunk. Pár perc múlva lehullott a lepel az új Suzuki V-Strom 1050 motorkerékpárról. Az újdonság nem titkoltan a legendás DR Big és a DR-Z modellek nyomdokait követi, az 1037 köbcentis V-Twin motor továbbfejlesztésre került, így 106 lóerőt tud, miközben megfelel az EURO5 környezetvédelmi előírásoknak.










Maradt még mára is meglepetése a Hondának is! Idén a CB4X Concept ünnepli itt premierjét, újfent bizonyítva, hogy az EICMA milyen fontos a gyártó számára. Formatervét Valerio Aiello és fiatal tehetségek alkotta dizájncsapata vetette papírra, s nem egyebet tűztek ki célul, mint a jelenlegi kategóriahatárok kitapogatását és persze áthágását. Soros, négyhengeres erőforrás, alumínium segédváz, és durván menő forma jellemzi! Ma végre közelebről is megnéztük az új CBR1000RR-R Firebladet is.











Különleges motort mutatott be a Husqvarna, ez lehet a közelgő 901 sorozat beharangozója. Retro stílusú kialakítás, magas szélvédő, kerek LED fényszóró és még sok menő részlet jellemzi a Nordent. A hírek szerint a szintén új 890-es KTM Duke sorkettese dolgozik benne 105 lovas teljesítménnyel és hat sebességes váltóval. WP felfüggesztés, elöl 21-es, hátul 18 colos küllős felnikkel érkezik, legalábbis hamarosan.





A Husqvarna mellett a KTM stand sem maradhatott ki, itt is nagy volt a nyüzsgés. A z egyik legjobban várt újdonság a 390 Duke alapjaira épült 390 Adventure volt.  A 44 lóerős teljesítmény nem változott, a motor száraz tömege 158 kg, tankja pedig 14,5 literes.  További újdonság a 2020-as Super Duke R 1290, és 890 Duke R. A 890 teljesítménye 121 ló, míg az 1290 Duke 180 lovat enged a hátsó kerékre.







Az MV Agusta egy ínyencséggel készült az EICMA-ra, a Brutale 1000 RR-t némileg átdolgozták, elnevezték Rush 1000-nek. Teljesítménye 212 lőerő, tömege pedig 185 kiló. A 2020-as Brutale RR pedig 208 lovat tud. Érdekesség, hogy eddig csak a limitált Serie Oro kiadás volt, most viszont jön a polgári verzió is.






Bemutatták az Aprilia RS 660-at is. A blokk 660 köbcentis soros kéthengeres, 100 lóerő és a 168 kilót nyom a motor. Az első futómű a Kayabától érkezik, a fékek pedig a Brembotól. Lesz 5 collos TFT kijelző, okostelefonos csatlakozással,  nappali menetfény ledes fényszórókkal.



A Ducati két koncepciót motorral érkezett. A nagyon rallys Desert X 1100 mellett a Ducati bemutatta új Motard koncepcióját is. A Motardban egy 800-as V2-es dolgozik, megjelenése kicsit szupermotos. 17-es kék küllős felnikkel, kézvédős, széles kormánnyal keresi a látogatók kegyeit. A Desert X egy stílusos retro enduró, a 90-es évek egyik ikonjára, a Cagiva Elefántra hasonlít. Az erőforrása 1100-es V2-es, szintén fűzött küllős felnikkel, elöl 21 és hátul 17-es méretben. Nagyméretű tankkal, széles magasra ívelt kormánnyal, egyszemélyes üléssel és dupla ledes első fényszórókkal nagyot üt! Sajnos mivel még csak koncepció stádiumban van a két dögös moci, a végleges változatig még biztosan bő egy évet várnunk kell.




A CFMoto 700CL-X elnevezésű modellcsaládja Sport, Kaland vagy Heritage változatban lesz elérhető. Mindegyikben kéthengeres, vízhűtéses 692 köbcentis erőforrás dolgozik, 73 lóerőt és  67Nm tud, tömege 183 kilogramm. A 700CL-X Heritage széles barna bőrülést, aranyszínű könnyűfém felnikkel, kéttónusú festéssel érkezett. A 700CL-X Adventure fűzött küllős kerekekkel, emelt hasmagasággal, és magas szélvédővel keresi a túrázni vágyók kegyeit. Végül pedig a 700CL-X Sport változata osztott üléssel, egyszínű fényezéssel, Pirelli Diablo Rosso Super Corsa gumikkal sportos hangulatot áraszt magából.








A Harley-Davidson, amely első alkalommal vesz részt nyilvánosan a milánói EICMA kiállításon, egy vadonatúj középsúlyú platformmal állt a közönség elé, és információkat fedett fel a Harley-Davidson legújabb V-Twin motorblokkját, a Revolution Maxot illetően.

A vadonatúj, 60 fokos hengerszögű nagy teljesítményű V-Twin motorblokkot a Harley-Davidson motorkerékpárok egy új családja számára tervezték, amelyek két különböző modellben öltenek testet: az 1250 cm3-es az új Harley-Davidson Pan America, a 975 cm3-es pedig a Harley-Davidson Bronx 975 formájában.








A cikket folyamatosan frissítjük, ezért érdemes visszanézni később is!
Nézd meg facebook videó és kép galériánkat is az eseménnyel kapcsolatban.


Képek: Mező János