Túra: motorral a fekete-tengerhez, 2. rész

Csíkszereda előtt egy magas hegyoldalon ereszkedtünk a városba, azaz inkább csúsztunk egy sáros úton, ahol egy gombász Daciával beszorult egy mélyen kimosott facsúszdának is beillő meredélyen. Most mi voltunk a megmentők, nyakig sárosan kitoltuk a kultikus román technikát. Jutalmul a piac mellett rántott gombát ebédeltünk. Ez után leróttuk tiszteletünket a csíksomlyói kegytemplomban, amit egy kis „Z"-zés követett a sípálya mellett át a Somlyó-nyeregbe.

A „Z”-zés technika lényege,
hogy a meredek hegygerincet nem szemből rohamozzuk, hanem jobbra-balra kanyarodva, egészen lapos szögben keveset emelkedve, mindaddig, míg a motor ereje el nem fogy, haladunk, majd hirtelen helyből a másik irányba átfordítva a motor elejét ismét haladunk egy keveset felfelé, ilyenkor nyomvonalunk egy többszörös Z betűt ír le. Igaz, így jó néhány átfordításra szükség volt, de minimális lendülettel, némi gyakorlással komoly hegyoldalakat másztunk meg gyönge motorjainkkal. Csíkpálfava felé a domboldalak több km-en keresztül természetes szuperkrosszpálya jelleget mutattak. Ha jó ütemben, megfelelő tempóval ugrattál, nem vágott hátba a sárvédőn lévő csomag, maximum a teleszkópok koppantak fel teljesen.