Menetpróba: Indian FTR 1200

Ön egyéniség akar lenni? Fontos Önnek, hogy kuriózummotoron üljön? Ki nem állhatja a tucatmotorokat? És a rizskályhákat? Szeret sportosan motorozni? Nem ért egyet azzal, hogy csak a halott indián a jó indián? Akkor ez az Ön motorja, az Indian FTR 1200.




És ezt ismerik, Kedves Olvasóink?
− Mire használják az indiánok a lóbőrt?
− Abban tartják a lovaikat.

Na jó, talán nem ez a világ legjobb vicce, de hát mivel kezdjünk egy, az Indianról szóló cikket? Talán azzal, hogy „Csak a halott indián a jó indián”? Mondjuk, az is jó lett volna, hiszen 150 éve általánosan hangoztatott vélemény volt a Vadnyugaton, és úgy sejtjük, 100 éve még Milwaukee-ban is gyakran idézhették egy-egy flat track versenyhétvége után. A második világháborút követően egészen napjainkig úgy tűnt, hogy a jó Indian valóban halott, mostanában azonban történt valami különös. Az Indian ugyanis itt van. Él és virul, köszöni szépen. Oké, pontosítsunk… újra itt van, él és virul.



Szó, mi szó, a „Másik Amerikai Motormárka” története 1953 óta nem egy leányálom. Volt, hogy Royal Enfieldeket árultak, volt, hogy Minarelli- és Italjet-modelleket forgalmaztak az Indian név alatt, amelyet néha kalandorok bitoroltak, néha idealista álmodozók vásárolták meg, annyira álmodozók, hogy még Ducati erőforrásos prototípus is készült belőle. Az ezredforduló után kétszer is megkísérelték visszahozni a brandet a piacra, és mindkét esetben csőd lett a vége.

2011-ben aztán mesés fordulatot vett a történet, úgy tűnt, végre rámosolyog a szerencse a rendkívül hányattatott sorsú márkára, amikor a hómobiljairól, quadjairól no és a Victory motorokról ismert Polaris Industries megvásárolta.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Képek: Mező János